دنیای‌اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی‌مقدم: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: برخورداری از نظام برنامه‌ریزی به‌منظور دستیابی شهر اصفهان به فضای سبزی جذاب، متوازن و متنوع با رویکرد توسعه پایدار چشم‌انداز سازمان پارک‌ها است.
احمد سلیمانی پور افزود: با توجه به بیانیه و چشم‌انداز سازمان پارک‌ها باید برون سپاری صورت گیرد و فعالیت‌های حفظ و نگهداری فضای سبز، تولید و توسعه نهال و گل‌های مورد نیاز در فصول مختلف به بخش‌های خصوصی و تولیدکنندگان واگذار شود.
وی ادامه داد: هدف ما رونق بخش خصوصی است و با توجه به هدف برنامه توسعه اقتصادی کشور و اصل ۴۴، باید بخش خصوصی را رونق داد.
وی با اشاره به فضای سبز اصفهان اذعان کرد: در شرایط فعلی پنج هزار هکتار فضای سبز در شهر وجود دارد طوری‌که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درخت و درختچه در اصفهان موجود است.
سلیمانی‌پور افزود: سرانه فضای سبز اصفهان ۵/۲۶ مترمربع است، این در حالی است که استاندارد سازمان ملل برای فضای سبز حدود ۲۰ تا ۲۵ مترمربع می‌باشد؛ همچنین سرانه فضای سبز اصفهان در برنامه اصفهان ۹۵ باید به ۲۹ مترمربع افزایش یابد که در این راستا باید سالانه ۲۰۰ هکتار به فضای سبز اصفهان اضافه شود و سالانه یک مترمربع به سرانه فضای سبز اصفهان افزوده شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالانه حدود ۳۰ میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز هزینه می‌شود، اذعان کرد: برای سال آینده ۳۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای حفظ و نگهداری فضای سبز پیش‌بینی شده است.
سلیمانی‌پور عنوان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تملک و آزادسازی برای سال آینده این سازمان مصوب شده است.
وی از بخش تحقیقات سازمان پارک‌ها و فضای سبز سخن به میان آورد و گفت: باتوجه به فعالیت‌های مثبت بخش تحقیقات طی سال‌های گذشته، این بخش به معاونت تحقیقات و آموزش ارتقا یافت که در این معاونت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی استان و کشور استفاده می‌شود و مشکلاتی که در عرصه‌های فضای سبز وجود دارد به این بخش واگذار می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: طرح‌ها به شورای پژوهشی ارائه و توسط استادان متخصص و دانشگاهی بررسی و اصلاح و در نهایت تصویب می‌شوند که این شورا در راستای رفع برخی مشکلات کلیدی بسیار خوب عمل کرده و به نتایج بسیار خوبی دست یافته‌ایم.
سلیمانی‌پور با اشاره به ایستگاه تحقیقاتی محمود آباد اذعان کرد: باتوجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب لازم است کشت گیاهان مقاوم به کم آبی و خشکسالی رونق داده شود.