دنیای‌اقتصاد- کرج- رسول باقری: معاون خدمات شهری شهرداری کرج یکی از بزرگ‌ترین معضلات این کلان‌شهر را میزان تولید، روند جمع‌آوری، دفن و بازیافت طلای کثیف ارزیابی کرد.
حسن مدیرروستا، طلای کثیف را یکی از بزرگ‌ترین معضلات این شهرستان دانست و گفت: روند تولید و بهره‌برداری از این طلای کثیف برای همه کشورها یک امکان و برای کرج یک آسیب است.
وی تفکیک از مبدا را یکی از روش‌های موثر در جمع‌آوری صحیح زباله و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی توسط نیروهای سازمان مدیریت پسماند از سازمان‌های زیرمجموعه معاون خدمات شهری کرج ارزیابی و اضافه کرد: ماشین‌آلات متعدد و نیروهای زیادی برای جمع‌آوری روزانه این حجم از زباله، در طول شبانه روز فعالیت می‌کنند.
مدیرروستا با بیان اینکه مدیریت فرآیند جمع‌آوری تا بازیافت زباله که انتقال آن از طریق ۶ موتورپول و سه سکوی حمل انجام می‌گیرد، می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های مدیریت شهری داشته باشد، یادآور شد: بسیاری از کشورها از محل بازیافت زباله که به نام طلای کثیف مشهور شده، کسب درآمد می‌کنند؛ اما در کلان‌شهر کرج این روند به یک معضل و روالی هزینه‌بر برای شهرداری تبدیل شده است.
وی افزود: از میزان زباله تولیدی روزانه شهر، ۵۰۰ تن در مسیر خط کمپوست قرار گرفته و بازیافت می‌شوند، اما بقیه آنها دفن می‌شود که این امر آسیب‌های زیست محیطی و بهداشتی خاص خود را به همراه دارد.
مدیرروستا از مشکل اعتبارات برای راه‌اندازی فاز دوم کارخانه کمپوست یاد کرد و افزود: مشکلات مالی تاکنون مانع احداث این فاز شده که این مشکل به گوش مسوولان وزارت کشور نیز رسیده و امید است برای حل این معضل همراهی مسوولان کشوری را به دنبال داشته باشیم.