دنیای‌اقتصاد- بیرجند- محمد قربانی: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به شناسایی ۲۰۰نقطه حادثه خیز قابل اصلاح در جاده‌های خراسان جنوبی گفت: ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی باید دوبانده شود و برای اجرای هرکیلومتر باند دوم راه‌ها به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مسعود مالکی اظهار کرد: درحال حاضر بیش از۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز قابل اصلاح درخراسان جنوبی شناسایی شده است. وی افزود: ۲۸۹ کیلومتر بزرگراه،یک هزار و ۴۱ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار و ۹۸۸ کیلومتر راه فرعی در استان خراسان جنوبی وجود دارد.
نیاز به روکش آسفالت در ۲ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی
وی با اشاره به اینکه راه‌های روستایی استان ۱۰ هزار و ۶۴۵ کیلومتر است، تصریح کرد:
۴ هزار و ۵۴۰ کیلومتر آن آسفالته، یک هزار و ۶۱۲ کیلومتر شوسه و ۴ هزار و ۴۹۳ کیلومتر راه خاکی است.
وی اظهار کرد: ۲هزار کیلومتر از طول راه‌های روستایی نیز به روکش آسفالت احتیاج دارد که هزار میلیارد ریال اعتبار باید در این زمینه هزینه شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۳۹۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان نیز نیاز به روکش آسفالت با اعتباری معادل ۴ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال دارد. مالکی افزود: در سال گذشته ۳ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال برای روکش آسفالت ۳۲۳ کیلومتر از راه‌های استان و احداث ۱۶ تقاطع غیرهمسطح هزینه شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر شبکه راه‌های استان ۱۶ هزار کیلومتر است.

ساخت ۴۴۵ کیلومتر بزرگراه
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 445 کیلومتر بزرگراه در دست ساخت است، گفت: هزینه اجرای هر کیلومتر بزرگراه چهار خطه یک میلیارد تومان است.
مالکی با اشاره به نقاط حادثه خیز راه‌های استان افزود: نقطه حادثه خیزی که ناشی از مشکلات هندسی راه باشد وجود ندارد و تاکنون 64 نقطه حادثه خیز در راه‌های استان حذف شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار علامت نصب و 150 کیلومتر از راه‌های استان خط کشی شده است.
قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال‌های گذشته با وجود محدودیت‌های اعتباری27 هزار علامت شامل علائم اطلاعاتی، اخباری، انتظامی و چشم گربه‌ای در راه‌های استان نصب و حدود 400 کیلومتر از راه‌ها خط کشی شده است.
مسعود مالکی، ایجاد شبکه حمل‌و‌نقل زمینی در استان با اولویت اتصال مرز شرقی به آب‌های خلیج فارس، ایجاد شبکه دوم حمل‌و‌نقل شمالی- جنوبی به‌منظور توزیع ترافیک محور اصلی، ایجاد مسیرهای مطالعه شده برای تسهیل ترافیک و ایجاد شبکه حمل‌و‌نقل به منظور ارتباط روستاها و نقاط مرزی شهرها با یکدیگر را از جمله برنامه‌های ارتقای رتبه استان عنوان کرد.