تاخیر در صدور مجوزها در استان مازندران سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد

ساری_ خبرنگار دنیای اقتصاد: تاخیر در صدور مجوز برای فعالیت سرمایه‌گذاران در استان مازندران، آنها را از سرمایه‌گذاری گریزان کرده است. موسی وفائیان، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان مازندران با بیان مطلب فوق افزود: در حالی که ثبت و سفارش برای سرمایه‌گذاری در کشور سوئیس یک ساعته، در دبی یک‌ساعت و ۳۶دقیقه و در ژاپن در آن واحد انجام می‌گیرد در کشور ما این روند به ۳۷روز زمان نیازمند است.

وی همچنین از انتظار ۱۸ماهه برای صدور مجوز ساخت انبار در بندر امیرآباد بهشهر انتقاد کرد و گفت: به‌رغم اینکه بندرامیرآباد بهشهر برای صادرات کالا به خارج کشورر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما متاسفانه با توجه به دستور استاندار هنوز مجوز ساخت انبار در این منطقه صادر نشده است. وی تاکید کرد که باتوجه به حجم انبوه کالاهای صادراتی نیاز به انباری به مساحت۱۲هزار متر مربع دراین بندرگاه مشهود است.

رییس‌اتاق بازرگانی و صنایع معادن ساری در ادامه به برنامه‌های آینده اتاق بازرگانی ساری اشاره کرد و گفت: همکاری با دستگاه‌های اجرایی به‌ خصوص استانداری، صنایع، جهاد کشاورزی و بازرگانی از جمله برنامه‌های مهم برای رسیدن به اهداف مورد نظر تجار است.

وفاییان همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، ایجاد پایگاهای ‌اطلاع‌رسانی، تقویت و توسعه ظرفیت‌های تجاری استان و دعوت از سفرای کشورهای آلمان، فرانسه، چین، روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر را از برنامه‌های مهم اتاق بازرگانی ساری برشمرد. وی تعداد اعضای فعال اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران را یک هزارو ۶۰نفر اعلام کرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ساری نیز در این جلسه با اشاره به فعال بودن یک‌هزار و ۶۰ بازرگان و تاجر در این اتاق خواستار تغییر نام اتاق ساری به اتاق مازندران شد.

نصیر محمدی افزود: اتاق بازرگانی ساری در حال حاضر دارای بیش از ۲‌هزار عضو است که از ظرفیت‌های بالای اقتصادی و بازرگانی برخوردارند.

وی از عضویت ۹ نفر از اعضای اتاق ساری در هیات نمایندگان اتاق ایران خبر داد و اظهار کرد: بر اساس رتبه‌بندی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ساری در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه برای رونق اقتصادی استان به دنبال بازرگانان واقعی هستیم بیان کرد: بیش از ۳۷درصد صنایع استان در شهرستان آمل مستقر هستند.

نایب رییس اتاق بازرگانی ساری در پاسخ به پرسشی درباره استقلال و تشکیل اتاق بازرگانی در شهرهای استان گفت: تاسیس اتاق بازرگانی در شهرهای مازندران مغایر با سیاست‌گذاری اتاق ایران است و در حال حاضر این مساله امکان ندارد.

وی در پایان با اشاره به سفر سفیر قزاقستان به استان مازندران، از آمادگی بازرگانان استان با طرف‌های اقتصادی این کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: در اولین سفر فقط ۲۷ هزار دلار تفاهم نامه اقتصادی و بازرگانی با طرف قزاقستانی منعقد شد.