اهواز- خبرنگار دنیای اقتصاد: ۳۵میلیارد ریال در سال‌جاری برای اجرای طرح‌های هادی به بنیاد مسکن اهواز اختصاص یافت. فدعمی فرماندار اهواز در این خصوص گفت: این میزان اعتبار برای تهیه و اجرای طرح‌های هادی به ۵۳ روستا اختصاص یافته و نسبت به سال گذشته ۵/۳ برابر شده است. فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: یک‌میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان از این اعتبار از محل اعتبارات استانی به منظور تهیه طرح هادی ۲۰ روستا از توابع بخش‌های مرکزی، باوی و حمیدیه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین در راستای اجرای طرح هادی در ۲۳ روستا به محل اعتبارات تملک دارایی استان مبلغ ۲۴میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

فدعمی همچنین از تخصیص ۱۰میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات توسعه استان برای اجرای طرح‌های هادی در ۱۰ روستای دیگر خبر داد و افزود: به این ترتیب مجموع اعتبارات برای تهیه و اجرای طرح‌های هادی ۵۳ روستا در شهرستان اهواز به ۵/۳میلیارد ریال افزایش یافته که امیدواریم با انجام این پروژه‌‌ها شاهد بهسازی و عمران روستاهای شهرستان اهواز باشیم.

طرح‌های هادی در روستاها شامل اصلاح و بهسازی معابر، جدول‌گذاری و آسفالت است.

۹۹درصد اشیای باستانی قاچاق جعلی است

به گزارش خبرنگار ما، مسوول واحد پژوهش سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با توصیه به تمامی مردم و کسانی که در زمینه قاچاق اموال فرهنگی اقدام می‌کنند، گفت: ۹۹درصد اشیایی که با عنوان اشیای باستانی مورد معامله و خرید و فروش قرار می‌گیرند جعلی هستند و هدف افراد از انجام این گونه معاملات فقط کلاهبرداری است.

محسن حسینی ضمن تقدیر از نیروی انتظامی در کشف اشیای باستانی جعلی گفت: در روزهای گذشته سه شیء مکشوفه (شامل دو مجسمه و یک شیء شبیه مهر استامپ) توسط نیروی انتظامی شهرستان هندیجان کشف شد که با کارشناسی‌های به عمل آمده بر این اشیا مشخص شد تمامی آنها جعلی و فاقد هر گونه ارزش فرهنگی و تاریخی هستند.

حسینی همچنین از برنامه‌های شش ماه دوم سال جاری خبر داد و افزود: با وجود داشتن نیروهای متخصص باستان‌شناس و بومی در استان، برنامه‌ریزی برای انجام مطالعات باستان‌شناسی در سراسر استان آغاز شده است.

وی در این خصوص اشاره کرد با حضور فاضلی، رییس پژوهشکده باستان‌شناسی در استان مقرر شد برنامه بررسی شناسایی آثار و محوطه‌های حوزه شهرستان اندیمشک، بررسی و شناسایی آثار و مناطق باستانی مناطق جنگی مرزی حوزه دشت آزادگان، بررسی شناسایی قلعه‌ها و کاروانسراهای استان در سال جاری اجرا شود.

وی گفت: همچنین محوطه باستانی سه هزار هکتاری جندی‌شاپور واقع در دزفول محوطه ثبتی صحرای بلبل شوشتر، محوطه و سایت باستانی لودر اندیمشک تعیین حریم خواهد شد.

حسینی برنامه بررسی و شناسایی آثار و محوطه‌های باستانی باغ ملک به دلیل وجود سدهای در دست احداث، بررسی و شناسنامه‌دار کردن اموال فرهنگی موجود در انبارهای میراث فرهنگی استان را از دیگر برنامه‌های اجرایی واحد پژوهش استان دانست و خاطر نشان کرد: چنانچه در چند ماه آینده مجوزهای فوق از سوی پژوهشکده باستان‌شناسی کشور صادر شود و اعتبار لازم اختصاص یابد این واحد پژوهشی آمادگی انجام مطالعات فوق را خواهد داشت.