مدیرکل بندر و کشتیرانی استان بوشهر گفت: استقرار تجهیزات بندری استراتژیک در بندر بوشهر باعث ارتقای سرویس‌دهی به کشتی‌ها در این بندر شده است.

محمد راستاد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم اینک چهار دستگاه باربر، دو دستگاه جرثقیل بوم بلند ۸۰تنی، یک دستگاه جرثقیل ۳۶تنی، یک دستگاه جرثقیل بوم کشویی ۱۲۰تنی و سایر تجهیزات شامل انواع لیفتراک، جرثقیل‌های سبک، کفی و تراکتور، زمینه‌ساز تسریع در تخلیه و بارگیری کالا در این بندر شده است. وی افزود: میانگین زمان سرویس‌دهی به کشتی‌ها در بندر بوشهر اکنون دو روز است که در مقایسه با پارسال ۱۶درصد کاهش یافته‌ است. راستاد گفت: استان بوشهر به دلیل برخورداری از ۶۲۵کیلومتر مرز آبی و دارا بودن بندرهای متعدد، از نظر فعالیت‌های بندری و دریایی جایگاه ویژه و منحصر به فردی بین استان‌های ساحلی دارد.

مدیرکل بندر وکشتیرانی استان بوشهر تصریح کرد: این استان علاوه ‌بر بندرهای تجاری بزرگ نفتی و غیرنفتی دارای بندرهای سنتی متعددی است که دو منظوره صیادی و تجاری هستند اما در گذشته کمتر به آن توجه شده است. راستاد گفت: با توجه به وابسته بودن معیشت شمار زیادی از مردم ساکن در بندر‌های یاد شده در چند سال اخیر ساماندهی این بندرها توسط سازمان بندر و کشتیرانی آغاز شده ‌است. وی افزود: در این ارتباط احداث اسکله، توسعه تاسیسات و لایروبی در بندرهای دیلم، گناوه، ریگ، بوالخیر، دیر، کنگان و خارک در دست مطالعه و اجراست که با تکمیل این پروژه‌ها، چهره این بندرها متحول خواهد شد. مدیرکل بندر و کشتیرانی استان بوشهر افزود: طرح توسعه بندر بوشهر نیز به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری این استان پارسال با ۷۲میلیون دلار آغاز شد. راستاد گفت: در طرح توسعه بندر بوشهر یک اسکله با حدود ۵۰۰متر، افزایش طول موج شکن، استحصال ۱۳هکتار محوطه و لایروبی کانال دسترسی انجام می‌شود.