دنیای اقتصاد - اصفهان - بتول فتاحی: زیرگذرهای میدان تاریخی امام علی(ع)اصفهان به دست رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار و شهردار اصفهان و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی‌به بهره برداری رسید. دکتر علی لاریجانی‌، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح فاز اول پروژه احیای میدان امام علی(ع) با اشاره به اجرای چنین طرح عظیمی‌در اصفهان اظهار کرد: پروژه‌ای که فاز اول آن به بهره برداری رسید، علاوه بر احیای جنبه عمرانی، بخشی از هویت اصفهانی را زنده کرد.

وی با بیان‌این که باید برای شهر اصفهان سرمایه گذاری کرد بر تحقق مدیریت واحد شهری در برنامه پنج‌ساله تاکید و تصریح کرد: لازم است سازوکاری جهت تحقق‌این مهم در نظر گرفته شود و مجلس شورای اسلامی‌آمادگی دریافت طرح‌هایی برای دستیابی به‌این هدف را دارد.

امام جمعه اصفهان نیز در این مراسم گفت:در طول اجرای این پروژه ممکن بود گروهی از شهروندان از روند اجرایی پروژه انتقاد داشته باشند، ولی وقتی متوجه شدند مدیران شهری با تلاش خود اجرای پروژه را در سه شیفت کاری دنبال می‌کنند با اجرای پروژه همراه شده و از آن استقبال کردند.

آیت‌الله طباطبایی در ادامه اظهار امیدواری کرد: فازهای بعدی طرح که از اهمیت بسیاری برخوردار است با سرعت و همت مدیران شهر و صبوری مردم، به زودی به نتیجه برسد.

استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: احداث زیر گذرهای میدان امام‌علی(ع) پایه گذار ‌ایجاد شرایطی برای هویت بخشی ‌ایرانی، اسلامی‌ و اصفهانی و همچنین مبین تاریخ و پیشینه فضای کالبدی و احیاگر آرمان‌های انقلاب اسلامی‌است‌.

دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی افزود: سابقه تاریخی اصفهان به صد هزار سال پیش بر می‌گردد و‌این در حالی است که‌این شهر در‌این مدت حوزه‌ها و مولفه‌های هویتی بسیاری را در خود جای داده است.

وی بهره برداری از فاز اول طرح احیای میدان امام علی را برای بهسازی شرایط بافت‌های فرسوده عنوان و تصریح کرد: بر‌این اساس فضای تاریخی و هویتی اصفهان حفظ خواهد شد.

شهردار اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به‌ این که ابتکار و خود باوری رمز موفقیت مدیریت شهری بود، گفت: احیای میدان امام علی(ع)حرکت ویژه‌ای است که آثار آن در دهه‌های بعد مشخص می‌شود‌.

دکترمرتضی سقائیان نژاد با بیان اینکه محور همه طرح‌های مدیریت شهری، مردم بودند و مدیران شهری برای رضایت شهروندان چنین طرح بزرگی را به اجرا درآوردند، گفت: بازسازی مجموعه میدان عتیق که در فضای ۳۲ هکتاری در قلب بافت تاریخی و فرهنگی شهر قرار گرفته است، نه تنها بافت تاریخی را احیا می‌کند بلکه برطرف‌کننده معضلات شهری به‌وجود آمده نیز هست و‌ این در حالی است که‌ این میدان پس از بازسازی و احیا، دومین نقش جهان اصفهان خواهد شد.

شهردار اصفهان به ویژگی‌های منطقه پیش از اجرای طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به ‌این که فشردگی‌، تراکم جمعیت و کمبود خدمات آموزشی و بهداشتی، خدمات رسانی به‌این منطقه را محدود کرده بود‌، احیای‌ این میدان لازم و ضروری به نظر می‌رسید.

براساس‌این خبر، احیای میدان تاریخی امام علی(ع) در۳ فاز انجام می‌شود که فاز اول‌این پروژه در چهار مسیر‌هاتف‌، عبدالرزاق، ولیعصر(عج) و مجلسی همزمان با جابه جایی تاسیسات شهری در پرجمعیت‌ترین نقطه تجاری شهر انجام گرفت.