دنیای اقتصاد - بوشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: به حمایت علمی و پژوهشی و حمایت قانونی، مقرراتی و مالی دولت، مجلس و سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران اصلی کشور نیازمندیم تا بتوانیم آینده آرمانی ملت را در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طراحی و محقق کنیم. موسی سوری در مراسم اختتامیه نخستین همایش توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی محور منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این همایش نقطه آغاز دیگری بر تلاش‌های گذشته است و رویکرد جدیدی برای منجر شدن به یک خیزش علمی و اجرایی برای تحقق آن آینده آرمانی خواهد بود. وی با بیان این که آرمان مشترک همه ما فردایی بهتر برای ایران اسلامی است، اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس باید به سمتی حرکت کنیم تا در همه بخش‌های توسعه، توازن ایجاد شود و توسعه بومی همراه و همسو با توسعه ملی اتفاق بیفتد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرد: در برداشت از میدان مشترک گازی پارس جنوبی باید این رقابت نفس گیر را طوری مدیریت کنیم که بازنده نباشیم و سهم و جایگاه شایسته کشور و صنعت نفت را در افق چشم‌انداز ۲۰ ساله بخوبی رقم بزنیم.

سوری در خصوص ضرورت برپایی همایش توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی محور منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هدف از برگزاری این همایش اندیشیدن به فردای پارس و پارس فردا و طراحی آینده مطلوب و آرمانی پارس جنوبی و شکل بخشیدن به آن بود.

وی با بیان این که هدف همایش جلب توجه سیاستمداران و سیاستگذاران به آینده

پارس جنوبی بود، گفت: باید هرچه سریع‌تر عزم ملی را به سمتی سوق دهیم که تمام منابع و توان علمی و پژوهشی کشور کمک کنند تا آینده را واقع‌بینانه، اما همزمان آرمان‌خواهانه و متکی به رویاها و آرزوها و انتظارات به حق ملت طراحی کنیم و با تکیه بر توان اجرایی کشور فازهای پالایشگاهی متعدد تولیدی را به سرانحام برسانیم و سهم شایسته را به دست بیاوریم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: همه حرف‌های موافق و مخالف که در این همایش زده شد حول خواستن فردایی بهتر برای ایران اسلامی بود.

سوری اظهار کرد: تمامی ایده‌های طرح شده در این همایش را به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور می‌سپاریم تا سال آینده با ارائه نتایج این مطالعات، آنچه را که کاربردی است در یک طرح جامع و یکپارچه برای اجرا پیگیری کنیم.

بر اساس این گزارش، نخستین همایش توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی محور منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سه حوزه اصلی توسعه اجتماعی و توسعه انسانی شامل ۹ محور فرعی مربوطه، توسعه زیست بوم (محیط‌زیست و سرمایه طبیعی) شامل ۱۲ محور فرعی مربوطه و توسعه اقتصادی (سرمایه فنی، تولیدی و مالی) شامل ۱۲ محور فرعی در عسلویه برگزار شد.