از امروز در این ستون کارآفرینان برتر استان‌های سراسر کشور معرفی خواهند شد و در این معرفی، موضوعات و تحقیقاتی که انجام داده‌اند از زبان خود آنها تشریح می‌شود.

اسامی این کارآفرینان از طریق روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی در اختیار گروه استان‌ها قرار داده شده است.

صنایع تبدیلی یکی از مزیت‌های مهم استان اردبیل است. این صنعت علاوه بر داشتن بازار داخلی، بازار صادراتی نیز دارد. شرکت مفان‌سوی اردبیل که روزانه ۴۰۰هزار عدد آب‌میوه تولید می‌کند، بخشی از ظرفیت خود را بر‌اساس بازار خارج از کشور افزایش داده است.

علی کارگر، مدیر شرکت تعاونی تولید آب‌میوه مفان‌سو که به عنوان کارآفرین‌ برتر انتخاب شده، در‌مورد ویژگی‌های طرح تولیدات آب‌میوه به خبرنگار ما گفت: مهم‌ترین ویژگی واحد مفان‌سو این است که ۹۰درصد دستگاه‌های مورد نیاز این شرکت در داخل شرکت طراحی و ساخته شده و در حال حاضر آب‌میوه را در ۲۰طعم و با ظرفیت ۴۰۰هزار عدد در روز تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه با استفاده از تسهیلات بنگاه‌های زودبازده در این واحد، طرح توسعه‌ اجرا شد، افزود: علاوه بر این، امکان بهینه‌سازی خط اول را نیز این تسهیلات فراهم کرده است که با اجرای این طرح، ظرفیت تولید ۲۵۰هزار قوطی و پاکت آب‌میوه افزایش یافت و ۴۹فرصت شغلی نیز ایجاد شد.

وی در مورد تاثیر تسهیلات زود‌بازده بر تولید و اشتغال گفت: اگر این تسهیلات پرداخت نمی‌شد، ما در معرض خطر تعطیلی قرار می‌گرفتیم. با استفاده از این تسهیلات علاوه بر افزایش ظرفیت تولید، یک روز هم تعطیل نکردیم و تمامی محصولات نیز به فروش رفته است.

کارگر افزود: این تسهیلات اشتغال را در این واحدها تضمین می‌کند و با این حمایت علاوه بر ظرفیت تولید، صادرات نیز صورت

می‌گیرد.

مدیر شرکت تعاونی تولید آب‌میوه مفان‌سو تصریح کرد: این تسهیلات که به سمت واحدهای کوچک و متوسط هدایت شده، موجب تسریع در بهره‌برداری از واحدهای تولیدی شده و سرمایه‌گذاری نیز ایجاد می‌‌کند.

وی درباره برنامه‌های در دست اجرا به منظور حمایت از کارآفرینان گفت: این حرکت باید زمینه شناساندن تولید‌کنندگان را به یکدیگر فراهم کند؛ چرا که شاید در بخش‌هایی از کشور مواد اولیه مورد نیاز برخی واحدهای دیگر تولید شود که از آن بی‌خبر هستیم.