94/5 درصد مصوبات دور اول سفر دولت  به مازندران اجرا شد

عکس: منصور نمایشی

ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: طرح توسعه و تجهیز بیمارستان ولیعصر (عج) قائم شهر در استان مازندران تا تیرماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدعیسی‌هاشمی، معاون امور عمرانی استاندار مازندران در دیدار از طرح‌های در حال ساخت و مصوبات دور اول و دوم سفر هیات دولت به استان مازندران با اعلام این مطلب و با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح تاکنون ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: این بیمارستان ۱۰۰ تختخوابه مجهز به مرکز

ام.ار.آی است که با آماده‌سازی مکان و تجهیز امکانات در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه و در دیدار از طرح ساخت بیمارستان جراحی قلب باز و آنژیوگرافی قائمشهر گفت: عملیات اجرایی این طرح که از بهمن‌ماه ۸۷سال گذشته آغاز شد، اکنون در مرحله تحکیم بستر است.

وی اعتبار این طرح را ۶میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این ساختمان در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۴۰۰ مترمربع دارای ۵۰۰۰ متر مربع بنا است که در سه طبقه شامل بخش‌ها‌ی آنژیوگرافی، ۲۳ تخت بستری قلب، ۸ تخت پست icu، و ۳ اتاق عمل جراحی قلب باز و ۸ تخت icu قلب باز خواهدبود.

سیدعیسی ‌هاشمی در ادامه از روند اجرایی طرح بیمارستان ۱۰ تخت‌خوابه کیاکلا بازدید کرد و گفت: اعتبار اولیه این طرح ۷۰۰میلیون تومان بود که ۲۴۰میلیون تومان آن جذب شده و عملیات ساختمانی آن در زمینی به مساحت ۹۷۸ متر مربع و در مدت ۵‌ماه پیشرفتی ۴۵درصدی داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد در صورت تامین اعتبار لازم عملیات ساختمانی و تاسیساتی این طرح تا ۶ ماه دیگر به اتمام برسد.

وی همچنین در بازدید از طرح بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی آمل گفت: این طرح با ۳میلیارد تومان اعتبار، ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اجرای فاز دوم که ساخت ساختمان اصلی است ۵/۸میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. این طرح در زمینی به مساحت ۴ هکتار و زیر بنای ۱۶هزار مترمربع بنا شده که فاز اول آن یعنی مرحله اسکلت به پایان رسیده است.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به این که کل ساختمان با توجه به تاسیسات جانبی آن تا سال ۹۰ به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: با توجه به وجود چشم‌انداز طبیعی، شرایط اقلیمی منطقه و وجود شرایط مساعد برای جذب گردشگر، این بیمارستان می‌تواند به عنوان یک واحد نمونه در بحث توریست درمانی مطرح شود. رییس شورای عالی پیگیری مصوبات سفر استان در ادامه با تاکید بر توانمندسازی پیمانکاران، سرعت بخشیدن و بالا بردن سطح کیفی طرح‌های احداثی گفت: نگاه ویژه دولت و شخص رییس‌جمهوری این است که طرح‌ها با سرعت بالا و کیفیت مطلوب به بهره‌برداری برسد، زیرا بسیاری از طرح‌های دهه‌های اخیر به علت نداشتن سرعت مطلوب در به اتمام رساندشان، موضوعیت و کاربری لازم را از دست داده‌اند.

وی با بیان این که از نگاه دولت نهم ایران یک کارگاه بزرگ سازندگی است، اظهار کرد: با اجرایی شدن مصوبات سفر هیات دولت به استان و بهره‌برداری از این طرح‌ها و مخصوصا مصوبات دور دوم سفر افق روشنی از توسعه‌ استان ترسیم خواهد شد و تا حد زیادی مشکل اشتغال استان نیز رفع می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار با بیان این مطلب که بخشی از مصوبات سفر مطالعاتی و تحقیقاتی است، گفت: ۹۸درصد از مصوبات دور اول سفر قابلیت اجرایی داشتند که ۵/۹۴درصد آنها به مرحله‌ اجرایی رسید.