اهواز - خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز بر ضرورت ارتباط قوی بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد.

غفوری در نشست قطب علمی مدیریت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی دانشگاه شهید چمران ضمن بیان این مطلب افزود: یکی از راهکارهایی که این دانشگاه به همین منظور در پیش گرفته، بحث قراردادهای باز است که در این قراردادها دستگاه‌های اجرایی مبلغی را هزینه می‌کنند و دانشگاه نیز طرح‌های خود را تا سقف مورد نظر برای اعتبار از سوی این دستگاه‌ها تعریف می‌کنند.

دکتر کاشفی پور، عضو قطب علمی آبیاری و زهکشی و استاد دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران نیز در این نشست هدف از ایجاد این قطب را تمرکز دادن به تحقیقات پراکنده در رشته علوم آب عنوان کرد و افزود: اعضای قطب علمی گروهی هستند که از توانایی علمی کافی در یک زمینه خاص برخوردارند و تلاش می‌کنند که تحقیقات علمی را در آن زمینه هدایت کنند.

وی با بیان اینکه در کشور تنها سه قطب آب وجود دارد تصریح کرد: شهرهای اهواز، تهران و شیراز قطب علمی آب را تشکیل می‌دهند و قطب آب خوزستان توانسته است دو دوره متوالی از بدو تشکیل تاکنون را با امتیازهای خوب بگذراند. وی در ادامه راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی آب، راه‌اندازی ۱۰ کارگاه آموزشی، چاپ مجله مهندسی آب و نیز برگزاری دومین کنفرانس ملی مدیریت شبکه‌های آبیاری و زهکشی در بهمن‌ماه امسال را از برنامه‌های آتی این قطب برشمرد و افزود: به زودی پژوهشکده آب و انرژی را با کمک مسوولان استانی و با اعتبار معادل ۴۲‌میلیارد ریال تاسیس می‌کنیم.

وی با اشاره به بودجه پایین قطب گفت: رقم ناچیزی که به عنوان بودجه در نظر گرفته می‌شود نمی‌تواند کاری را پیش ببرد، از این رو یکی از روش‌های تقویت قطب همکاری دستگاه‌های اجرایی با قطب آب اهواز است ضمن اینکه این قطب نیروهای متخصص زیادی دارد.