ساخت بیمارستان امداد در ورودی و خروجی شهر‌های بزرگ

طی ۶ ماه اول سال‌جاری راه‌وترابری‌های زنجان، خراسان‌رضوی، کرمانشاه، خراسان‌شمالی، قم و لرستان بهترین عملکرد را داشته‌اند مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل راه‌وترابری استان‌ خراسان‌رضوی اعلام کرد: ساخت بیمارستان امداد و نجات در ورودی و خروجی شهر‌های بزرگ در شورای هماهنگی حمل و نقل وزارت راه‌وترابری تصویب شده است.

سید آیت‌الله هاشمی‌نسب در این باره افزود: در محور قوچان مشغول ساخت بیمارستان امدادی هستیم و همچنین امیدواریم که در مسیر خروجی تربت حیدریه نیشابور نیز با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی بتوان بیمارستان امدادی دیگر راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه به بیان عملکرد راه‌وترابری خراسان‌رضوی پرداخت و تصریح کرد: براساس ارزیابی در ۶ ماه اول سال اداره کل راه‌وترابری استان‌های زنجان، خراسان‌رضوی، کرمانشاه، خراسان‌شمالی، قم و لرستان دارای بهترین عملکردها بوده‌اند.

وی درباره روشنایی راه‌ها با بیان اینکه تا پایان سال ۸۵ تنها ۹۵ کیلومتر در شبکه راه‌های استان روشنایی وجود داشت، افزود: این رقم تا پایان سال ۸۷ به ۱۶۳ کیلومتر روشنایی خواهد رسید.

هاشمی‌نسب همچنین از مجهز شدن آزاد راه مشهد باغچه به روشنایی در سال‌جاری خبر داد و گفت: این محور به طول حدود ۳۰ کیلومتر برای اولین بار به روشنایی مجهز می‌شود.

وی در ارتباط با نصب تابلوهای پیام متغیر در محورهای مختلف استان نیز گفت: این تابلوها، اطلاعاتی شامل درجه هوا و هشدارهای ایمنی درخصوص اتفاقاتی که جلوتر افتاده باشد به راننده می‌دهند.

مدیرکل راه‌‌وترابری خراسان‌رضوی از نصب چراغ‌های راهنمای خورشیدی در مناطقی که برق نبوده است، خبر داد و گفت: با نصب این چراغ‌ها علاوه بر حل شدن مشکل چراغ‌های راهنما، هزینه‌ها نیز کاهش یافته است.

وی همچنین در ارتباط با نصب پل عابر پیاده در جاده‌های استان گفت: قرار است تا پایان سال، ۱۰ دستگاه پل خریداری و نصب شود که سه دستگاه از این پل‌ها نصب و بقیه تا پایان سال نصب خواهد شد.

وی افزود: در سال‌جاری ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات نمک‌پاش نیز خریداری شده که با استفاده از آن می‌توان سطح بیشتری را با نمک کمتری تحت‌پوشش قرار داد.

هاشمی‌نسب همچنین تعداد کل ماشین‌آلات راهداری استان خراسان را ۶۰۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: اعتبارات بخش جاده‌ای در خراسان‌رضوی ۲۳۲ میلیارد تومان است که با این اعتبار ۳۹۵ طرح در دست اقدام و ۱۵۸ طرح راه‌های روستایی و بین‌روستایی و نیز ۲۴۰ طرح بین شهری را اجرا خواهیم کرد.

هاشمی‌نسب با بیان اینکه در سال گذشته ۵۶۸ کیلومتر ساخت باند دوم داشته‌ایم و این رقم در سال جاری به ۶۹۸ کیلومتر باند دوم آزادراه رسیده است، گفت: در‌حال‌حاضر از نظر میزان آمار آزاد راه و بزرگراه در سطح کشور مقام دوم را داریم.

وی از ۴۸۳ کیلومتر راه در دست اقدام در استان خبر داد و افزود: از این میزان، ۳۴۸ کیلومتر مربوط به ساخت آزادراه و بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر راه اصلی و ۳۰۱ کیلومتر بهسازی راه است.

مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی در پایان عنوان کرد: تاکنون ۶۹۸ کیلومتر از راه‌های فرعی تبدیل به راه‌ اصلی شده است.