اراک - خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان اراک گفت: سهم سرانه پرداختی از منابع ملی پاسخگوی نیازها و کمبودهای بخش خدمات بهداشت و درمان این استان نیست.

رمضانی هزینه‌های بهداشت را مهم‌ترین مشکل مراکز خدمات درمانی استان عنوان کرد و گفت:‌ این هزینه‌ها فشار سنگینی به مراکز درمانی تحمیل می‌کند. وی تصریح کرد: نیاز به نوسازی و به‌روزرسانی امکانات و تجهیزات سبب شده با وجود اعتبارات اختصاص یافته این بخش با مشکلات جدی روبه‌رو باشد.

وی با اشاره به ایجاد دفتر جذب و هدایت کمک‌های مردمی در دانشگاه علوم پزشکی گفت: این دفتر در سال گذشته تاسیس شده و اقدام به جمع‌آوری و طبقه‌‌بندی نیازهای اساسی شبکه‌های بهداشت و درمان استان کرد که این اطلاعات در اختیار خیرین قرار گرفته است.

رمضانی در ادامه با اشاره به کمک خیرین استان در دوره‌های گذشته افزود: بخش‌های I.C.U و C.C.U بیمارستان مدرس ساوه، بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر اراک، بخش خون و سرطان اطفال بیمارستان امیرکبیر و بخش جراحی بیمارستان آیت‌الله خوانساری و احداث، تکمیل و تجهیز درمانگاه‌های مختلف در شهر و روستا تنها گوشه‌ای از یاری خیرین به بهداشت و درمان استان است.