دنیای‌اقتصاد- خوزستان- کیوانه گرجی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از کاهش ۱۱ درصدی مصرف آب در بخش‌های مختلف صنعتی، خانگی، تجاری و عمومی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد. محسن پویا با بیان اینکه این میزان مصرف در بخش خانگی با ۷ درصد کاهش روبه‌رو بوده است، گفت: این در حالی است که به منظور شفافیت کار، طرح تعویض کنتور‌های خراب در دستور کار شرکت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۹ قریب به ۶۱ هزار و۲۴۴ کنتور خراب در استان تعویض شده است، افزود: بر اساس آخرین آمار ۲۳ هزار کنتور خراب دیگر در شبکه موجود بود که در چهار ماهه نخست امسال ۱۵ هزار مورد آن تعویض شد و تعویض ۸ هزار کنتور خراب دیگر نیز در دستور کار شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان همچنین در ادامه با اشاره به شاخص‌های برنامه چهارم توسعه گفت: براساس این برنامه

شاخص ظرفیت ذخیره آب برای هر نفر ۱۷۵ لیتر است که این میزان در استان برابر با ۲۹۱ لیتر است.

به گفته پویا، بر اساس شاخص‌ها سرانه مصرف آب برای هر فرد معادل ۲۵۰ لیتر است حال آنکه سرانه مصرف در استان برابر با ۲۹۰ لیتر است.

عضو شورای اداری استان همچنین در ادامه میزان اعتبارات سال ۸۹ شرکت متبوع خود را برابر با ۱۱۶ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان ۴۶ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان مربوط به بخش فاضلاب، ۴۴ میلیارد تومان به بخش آبرسانی و ۲۶ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان نیز به بخش اصلاح شبکه تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: از مجموع اعتبارات بخش آبرسانی ۱۸ میلیارد تومان به آبادان و ۱۴ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان نیز برای خرمشهر اختصاص یافت.

ضمن آنکه ۱۱ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان نیز جهت اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت آبرسانی برای سایر شهر‌های استان در نظر

گرفته شد.

رییس هیات‌مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان همچنین در ادامه از بحث تکمیل شبکه‌های فاضلاب استان به عنوان معضلی جدی در استان یاد و تصریح کرد: به جهت مشکلات تامین منابع مالی شبکه‌های فاضلاب طرح اجرای ۱۰ تصفیه خانه شهر‌های آبادان، خرمشهر، شادرگان، بندر امام، ماهشهر، شوش، اندیمشک، ایذه، بهبهان وبستان جهت اجرا به مناقصه بین‌المللی گذاشته شد که با تعیین سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه امیدواریم تا پایان سال ۹۰ بتوانیم تصفیه خانه ۵ شهر آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر را عملیاتی کنیم.