دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: سمینار ملی مدیریت حریق در عرصه‌های منابع طبیعی کشور با حضور معاونان وزیر کشور و جهاد کشاورزی و استاندار کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان و مسوولان ۱۱ استان زاگرس‌نشین در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزارشد.سید دادوش‌ هاشمی استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: حفظ جنگل‌ها به عنوان میراثی گرانبها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و همه باید تلاش خود را برای حفظ و صیانت از جنگل‌ها به کار گیریم.

وی در سمینار ملی مدیریت حریق در عرصه‌های منابع طبیعی کشور که با حضور مسوولان کشوری و۱۱ استان زاگرس‌نشین در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد در ابتدای سخنان خود به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان اشاره کرد و افزود: از دیرباز خداوند متعال به این استان توفیق داد که میزبان زائرین عتبات عالیات باشد و مردم استان نیز به عنوان مردمی مهمان‌نواز زبانزد عام و خاص باشند.هاشمی با بیان اینکه مردم استان از لحاظ ادب، اخلاق و معرفت دارای ویژگی‌های خاصی هستند، اظهار کرد: مردم استان کرمانشاه در ۸ سال دفاع مقدس مشارکت و حضوری فعال داشتند و همه درگیر جنگ بودند و در طول این ۸ سال نه تنها روند توسعه‌ای در استان شکل نگرفت بلکه آنچه داشت از دست داد.

وی در ادامه به برنامه‌های صورت گرفته در خصوص ظرفیت تجاری استان اشاره کرد و گفت: ۵۲ درصد حجم صادرات به کشور عراق از طریق استان کرمانشاه صورت می‌گیرد و این استان دارای دو منطقه ویژه اقتصادی است که مراحل اجرایی خود را طی می‌کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: استان از لحاظ ظرفیت‌های کشاورزی هم دارای پتانسیل ویژه است و چنانچه زیرساخت‌ها و امکانات لازم در این خصوص فراهم شود قادر به تامین ۱۰ درصد امنیت غذایی کشور است.

وی همچنین بیان کرد: این استان از لحاظ صنعت نیز دارای ظرفیت بالقوه است به طوری که قیمت تمام شده محصولات صنعتی برای صادرات به کشور عراق با کمترین قیمت صورت می‌گیرد.استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های استان کرمانشاه در بخش منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: دو سوم زمین‌های استان منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار آن را جنگل و ۱۱۰۰ هزار هکتار آن را مراتع تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه با طرح این سوال که چرا میزان بیکاری در مناطق زاگرس‌نشین بالاست خواستار تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در مجلس شورای اسلامی با مشارکت نمایندگان این مناطق برای حل این معضل شد.

‌هاشمی گفت: همه باید با تلاشی مضاعف زیبایی‌های منطقه زاگرس‌نشین را دوچندان کنیم و تمام سعی خود را برای حفظ جنگل‌ها و مراتع طبیعی این مناطق به کار گیریم.

وی در پایان با بیان اینکه جنگل‌ها میراثی گرانبها هستند که باید برای نسل‌های آینده باقی بمانند، خاطرنشان کرد: حفظ جنگل‌ها به عنوان میراثی گرانبها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و همه باید تلاش خود را برای حفظ و صیانت از جنگل‌ها به کار گیریم.