دنیای اقتصاد- خوزستان- کیوانه گرجی: مدیر کل جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص بحث انتقال آب از سر شاخه‌های استان گفت: این اقدام تنها در صورتی که به منظور مصارف شرب باشد منطقی به نظر می‌رسد واگر هدف از این انتقال تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی باشد کاملا غیر اقتصادی است. موسوی با اشاره به اینکه مزارع خوزستان خود تشنه هستند گفت: از ۲/۱ میلیون هکتار اراضی کشاورزی استان تنها ۷۰۰ هزار هکتار آبی است و مابقی آن دیم است واراضی بسیاری در حد فاصل اهواز ماهشهر واهواز آبادان هنوز تشنه هستند. وی با بیان اینکه در سال ۸۷ به دلیل نبود آب کافی، خشکسالی وبالا بودن ای سی آب به بیش از ۵۰ درصد نخیلات استان خسارت وارد شد، گفت: این در حالی بود که تمامی پاجوش‌ها در آبادان و خرمشهر به جهت بالا بودن ای سی آب نیز خشک شدند.

وی همچنین در ادامه در خصوص ارائه تسهیلات ۵ میلیون تومانی به کشاورزان آسیب‌دیده در دوران خشکسالی گفت: در این راستا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار با یارانه ۸ درصد نزد بانک‌های ملی، صادرات و سپه در نظر گرفته شده است، اما متاسفانه بانک‌های عامل عملکرد مناسبی را در این بخش نداشتند و توجیهشان نیز بدهی‌های سررسید شده گذشته کشاورزان است.

وی همچنین در خصوص میزان آب مورد نیاز کشت تابستانه استان با بیان اینکه سهمیه مورد نظر به سازمان آب وبرق اعلام شده است، گفت: به نظر می‌رسد در حوزه کارون ودز مشکلی نداشته باشیم، اما محدودیت‌هایی را در حوزه کرخه و مارون داریم که مقرر شد تا سازمان آب و برق ظرف هفته آینده نتیجه را اعلام کند.