دنیای اقتصاد- پاکدشت- محمد فرخی: از میان طرح‌های مهر ماندگار کشور، سهم شهرستان پاکدشت دو طرح است. ساخت بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی شهدای پاکدشت و راه‌اندازی بخش بخار نیروگاه برق که به شمارش معکوس برای بهره‌برداری نزدیک ‌می‌شوند. فرماندار پاکدشت در این باره گفت: در کشور ۹۰۰طرح با عنوان مهرماندگار و با ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های عمرانی، بهداشتی، صنعتی و خدماتی در حال ساخت است که از این میان سهم پاکدشت دو طرح است. قربانعلی مقبلی افزود: با رایزنی‌ها و مکاتبات صورت گرفته طرح‌های مهرماندگار شهرستان به چهار طرح افزایش خواهد یافت که با پایان یافتن این طرح‌ها بسیاری از نیازهای شهرستان مرتفع شده و زمینه تحقق توسعه پایدار و ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های مهرماندگار در شهرستان براساس جدول زمان‌بندی انجام می‌گیرد، گفت: با اجرای این طرح‌ها زمینه‌های عمران، آبادانی، اشتغال و همچنین رفاه و آسایش مردم محقق ‌می‌شود.

پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان شهدا

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان پاکدشت در این باره گفت: بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی شهدای پاکدشت ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، بودجه لازم برای ساخت مراحل باقیمانده طرح نیز تخصیص داده شود تا کار به اتمام برسد.

فریبرز بشیری اضافه کرد: همچنین نماینده مردم شهرستان درباره تجهیز بیمارستان، هماهنگی‌های لازم را با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده تا به محض آماده شدن بیمارستان، این کار صورت بگیرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دانشگاه شهید بهشتی نیز از طریق آزمون برای جذب پرسنل بیمارستان اقدام کرده است.

وی گفت: بیمارستان شهدای پاکدشت به دلیل استفاده همه آنهایی که از جاده امام رضا(ع) عبور می‌کنند، طرحی ملی محسوب می‌شود و فقط متعلق به مردم پاکدشت نیست و برای همه افرادی خواهد بود که از جاده کمربندی شهر استفاده خواهند کرد.

ظرفیت تولید ۳ هزار مگاواتی نیروی برق

بشیری درباره نیروگاه برق نیز گفت: نیروگاه شهدای پاکدشت نیز آماده بهره‌برداری است و با توجه به ظرفیت ۳ هزار مگاواتی تولید برق، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این نیروگاه بزرگ‌ترین نیروگاه برق حرارتی در خاورمیانه است.

براساس این گزارش با بهره‌برداری از دو طرح بیمارستان و نیروگاه نه تنها مردم پاکدشت، بلکه سایر استان‌ها نیز از مزایای آنها برخوردار خواهند شد.

براساس این گزارش دو طرح عظیم اتصال پاکدشت به اتوبان شهید بابایی و کمربندی این شهرستان نیز از جمله طرح‌های عظیم و ملی هستند که باید با همت هرچه بیشتر مسوولان منطقه‌ای، استانی و کشوری به اتمام برسند.

تعویض پیمانکار طرح کمربندی

براساس این گزارش برخی از کارشناسان معتقدند توجه بسیار به طرح‌های مهرماندگار باعث به‌حاشیه‌ رانده‌شدن طرح‌های دیگر شهرها می‌شود، اتفاقی که به نظر می‌رسد برای طرح کمربندی پاکدشت افتاده‌است. نکته این‌جاست که اجرای این طرح در سفر اول هیات دولت تصویب شد و هنوز کار ساخت مرحله نخست آن به پایان نرسیده است.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پاکدشت در این باره گفت: این طرح در دو بخش در حال ساخت بود که متاسفانه پیمانکار مرحله نخست به دلیل اینکه نتوانست کار را به اتمام برساند، برکنار شد؛ فرمانداری نیز با توجه به اهمیت موضوع با معارضان مسیر وارد رایزنی شد تا زمین‌های مورد نیاز را واگذار کنند، عملیات اجرایی طرح ادامه یافته و سپس مطالبات آنان پرداخت شود.

بشیری ادامه داد: پس از انتخاب پیمانکار دوم نیز کار ادامه یافت و اکنون مرحله نخست آن که ۵ کیلومتر است، ۶۵ درصد پیشرفت دارد.

وی درباره مزیت این کمربندی افزود: با توجه به اینکه محور امام رضا(ع) پرتردد است و روزانه ۵۰ هزار خودروی سبک و ۱۸۰۰ کامیون ترانزیتی از این مسیر عبور می‌کنند، این طرح یک طرح ملی محسوب می‌شود. این مسوول همچنین بیان‌ کرد: با توجه به اینکه ساخت و سازهای شهر پاکدشت در محور همین مسیر و کنار حاشیه این جاده صورت می‌گیرد، اینها باعث کند شدن تردد می‌شود، این در حالی است که به دلیل ترانزیتی بودن محور، نباید سرعت متوسط تردد پایین بیاید.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پاکدشت افزود: از دیگر طرح‌های مهم این شهرستان، اتصال اتوبان شهید بابایی به پاکدشت است که کلنگ آن به زمین زده شد و در حال اجراست.