دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: با فروش مرحله سوم اوراق مشارکت، ساخت شبکه‌های فاضلاب۱۶ شهرستان این استان شتاب می‌گیرد. محمد‌علی صنیعی‌نژاد افزود: تا به حال ساخت شبکه جمع‌آوری فاضلاب در ۱۱ شهر استان خوزستان از محل مشارکت‌های مردمی (اوراق مشارکت) آغاز شده و مابقی هم در دست اقدام هستند.

وی افزود: با فروش ۲۷۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت در مرحله اول، عملیات اجرایی احداث شبکه‌های فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب براساس اولویت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ۱۶ شهر استان در نظر گرفته شد که عملیات اجرایی در ۱۱شهر استان آغاز شده و پنج طرح دیگر در شهرهای بستان، رفیع، اندیمشک، ایذه و بندر‌امام در مرحله آماده‌سازی است.

به گفته وی، اعتبار به دست آمده از فروش اوراق مشارکت، در اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۱۶ شهر استان، هزینه می‌شود و فروش تمام مبلغ اوراق مشارکت موجب پیشرفت و جلو افتادن در اجرای برنامه پنجم توسعه خواهد شد.

وی فروش این اوراق را گام بلند آبفای خوزستان برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و حفظ منابع آبی استان به منظور افزایش شاخص بهره‌مندی مشترکان از شبکه و خدمات فاضلاب عنوان و خاطرنشان کرد: با فروش این اوراق شاخص بهره‌مندی مردم در ۱۶ شهر استان در مدت سه سال، از ۳۳ درصد به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی جمعیت تحت پوشش شرکت آبفای استان در بخش فاضلاب را در حال حاضر ۶۸۰ هزار نفر عنوان و خاطر‌نشان کرد: با تکمیل این طرح‌ها پس از گذشت ۳ سال این تعداد به حدود ۲ میلیون نفر ارتقا می‌یابد.

این مقام مسوول در ادامه طول خطوط شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در شهرهای استان خوزستان را هم‌اکنون یک هزار و ۷۵۰ کیلومتر عنوان و اظهار کرد: این وضعیت پس از اجرای این طرح‌ها از محل اوراق مشارکت به ۴ هزار و ۱۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرای شبکه‌های فاضلاب تاکنون در شهرهای آبادان، شادگان، بهبهان، سوسنگرد، رامهرمز، ماهشهر، شوشتر، خرمشهر، هویزه، شوش و دزفول آغاز شده است، افزود: کلنگ شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای اندیمشک، ایذه، بستان، رفیع و بندر امام به زودی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های شهرهای کشور به ویژه شهرهای استان خوزستان دارد، افزود: عرضه اوراق مشارکت علاوه بر نقش موثری که در سالم‌سازی فضای اقتصادی و توسعه و پیشرفت کشور دارد، ارتقای شاخص‌های بهداشتی در شهرها را نیز به نحو موثری به‌دنبال دارد.