وی ادامه داد: بررسی اسناد و مطالعات سال‌های قبل، نظرخواهی از دستگاه‌های اجرایی استان، بررسی طرح‌ها و اقدامات ارسالی از وزارتخانه‌ها به دستگاه‌ها و همچنین برگزاری نشست‌هایی با تشکل‌های اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات از مواردی بود که در راستای تهیه طرح تحقق نام‌گذاری سال‌جاری انجام شد.

عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران اظهار کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی دریافتیم جنس مشکلاتی که اکنون موجود است، همان مسائلی است که در سال‌های قبل هم وجود داشته و مواردی دیگر همچون مسائل ارزی و برگشت ارز، عدم پیش‌بینی بازار و سخت شدن «مالیات‌ستانی» در کشور نیز به آنها اضافه شده است. وی ادامه داد: به همین دلیل احکام و برنامه‌هایی که از سوی وزارتخانه‌ها و مرکز کشور به دستگاه‌ها ابلاغ شده مدنظر قرار گرفته و بسته‌های جدیدی اعلام نشد. کاشفی خاطرنشان کرد: آنچه بسیار اهمیت دارد لزوم نظارت در اجرای این فرامین و احکام است که به صورت صحیح اجرا شده و در حد شعار و برنامه باقی نماند. وی یادآور شد: اگر این برنامه‌ها دقیق، به موقع و صحیح اجرا شود قطعا شاهد بهبود وضعیت کسب‌وکار در استان خواهیم بود.

رئیس اتاق کرمانشاه گفت: پلت‌فرمی برای ارائه به دستگاه‌های استان تهیه شده که براساس آن پیشرفت اقدامات هر دستگاه درخصوص پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها به صورت ماهانه گزارش می‌شود که پس از راستی‌آزمایی دستگاه‌های با عملکرد خوب و دستگاه‌های ضعیف را معرفی خواهیم کرد.

کاشفی در ادامه به متن آیین‌‌نامه کمیته نظارت بر نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: این آیین‌‌نامه در راستای تحقق حداکثری نام‌گذاری سال تشکیل شده و وظیفه نظارت، سنجش عملکرد، اولویت‌بندی دستگاه‌ها و نهادهای اداری دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و تشکل‌های بخش‌خصوصی دارای وظیفه اجرایی مصرح در قانون و مقررات و بخشنامه‌های دولتی را در طول سال ۱۴۰۰ خورشیدی به عهده دارد. وی به ارکان این کمیته اشاره کرد و افزود: استاندار کرمانشاه به عنوان رئیس کمیته، دادستان استان، رئیس سازمان بازرسی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و رئیس اتاق بازرگانی استان به عنوان دبیر و مسوول دبیرخانه اعضای کمیته نظارت را تشکیل می‌دهند. عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران تصریح کرد: این کمیته از خرداد به صورت مستمر انتهای هر ماه تشکیل جلسه داده و براساس شاخص‌های منظم و مشخص به بررسی عملکرد دستگاه‌ها می‌پردازد. کاشفی گفت: نوع گزارش نظارتی این کمیته به صورت بررسی عملکرد ماهانه، فصلی، شش ماهه و سالانه خواهد بود و نتایج مصوب شده در کمیته برای تشویق، تنبیه یا اصلاح رویه‌ها، مورد استناد قرار خواهد گرفت. وی افزود: دبیرخانه کمیته در اتاق بازرگانی مستقر می‌شود و کارگروه نظارت ویژه از روسا یا کارشناس و بازرسان ویژه معرفی‌شده هر دستگاه عضو کمیته تشکیل می‌شود که هر یک به صورت واحد حکم بازرس ویژه رئیس دستگاه معرفی‌کننده خود را دارا خواهند بود. رئیس این کارگروه، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری است. کاشفی گفت: این کارگروه شاخص واحد پایش‌کننده را با استفاده از مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های ابلاغ شده رسمی از دستگاه‌های بالادستی مبتنی بر نام‌گذاری سال و نیز پرسشنامه سنجش فضای کسب‌وکار، در قالبی از شاخص‌های پیمایشی و غیرپیمایشی تهیه و مبدأ قرار خواهد داد.