در بخش صنعت نفت، گاز و انرژی دو شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم و قشم مولد به ترتیب با طرح‌های پالایشگاه نفت خام فوق سنگین در زمینه تولید قیر، سرمایه‌گذاری ۱۶۴ میلیون دلاری و ظرفیت تولید روزانه ۳۵ هزار بشکه و طرح تامین پیش‌نیاز‌های مورد استفاده در تولید قیر با سرمایه‌گذاری ۷۶ میلیون دلاری درمجموع برای ۲۹۵ نیرو اشتغال ایجاد کرده‌اند.

در صنایع شیلاتی نیز با افتتاح هشت طرح به ارزش کلی دو هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال، ۱۲ هزار و ۱۲۰ تُن میگو و ماهی به تولیدات کشور افزوده و برای ۴۲۶ نیروی بومی اشتغال ایجاد شد.

سه طرح تولیدی درحوزه‌های خدماتی، بهداشتی و غذایی نیز با سرمایه‌گذاری ارزی نیم میلیون دلاری و ۷۱۰ میلیارد ریالی شامل؛ سردخانه‌ای با ظرفیت ذخیره‌سازی۲۱ هزار تُن محصول، تولید ماهی خشک و خوراک آبزیان با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تُن در سال و کارخانه تولید ماسک سوبا؛ برای ۱۵۵ نیرو اشتغال ایجاد کرده است.

مرکز آموزش دریانوردی صنعت گستر هوادریا قشم تنها طرح آموزشی- صنعتی این فهرست ۲۷ طرحی است که معادل ۱۶۰ میلیارد ریال در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و برای ۲۰ تَن نیز اشتغال به همراه دارد.

 ۱۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه طرح‌های عمرانی با سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی است که در فهرست طرح‌های قابل ‌افتتاح در منطقه آزاد قشم قرار گرفته بود و ۱۲ طرح زیرساختی، خدماتی، رفاهی و مسکونی را شامل می‌شد.

ساخت بلوار دسترسی به روستای دفاری، بلوار رینگ غربی شهرک نریمان تا ساحل جنوبی، بهسازی جاده سه‌راه دیرستان تا فرودگاه و میدان شهید ستاری، احداث سه کمپ پارک (آفتاب ۲، مهتاب و فاز دوم جزایر ناز)، احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی و اجرای خط دوم انتقال آب هشت طرح بخش دولتی این فهرست بودند. چهار طرح برج مسکونی ماتیا، مجتمع تاپ آیلند، ۴۰ واحد ویلایی و آماده‌سازی سایت ۲۳ هکتاری نیز حاصل سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در این منطقه هستند که مجموع این طرح‌های ۱۲ گانه عمرانی توانسته‌اند برای یک هزار و ۳۲۴ نیرو اشتغال ایجاد کنند.

تنها طرح گردشگری منطقه آزاد قشم باغ گردشگری صفا آباد با ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی بود که با ایجاد اشتغال برای ۱۸ نیروی بومی، ۵۴ تخت به ظرفیت اقامتی جزیره اضافه کرده و یکی از مجموعه‌های کاشانه مهمان جزیره محسوب می‌شود.