احمد حمزه‌زاده گفت: با توجه به شرایط ساختاری و شدت آسیب‌های متفاوت در هر یک از ۱۴ باب حجره، بنا به ملاحظات فنی از شیوه‌های متفاوت علمی برای مرمت و حفاظت این آثار بهره گرفته‌شده است.

وی افزود: 10 باب حجره با اقداماتی نظیر استحکام‌بخشی ساختار سازه‌ای، جای‌گذاری ازاره‌های سنگی موجود، دوخت و دوز و تثبیت ترک‌ها و مرمت نماهای آجری مورد مرمت قرار گرفت. حمزه‌زاده افزود: چهار باب از حجره‌ها که به‌واسطه شدت آسیب‌های وارده از بین رفته یا قابلیت حفاظت نداشتند، براساس مستندات و مطابق الگوهای تاریخی مورد بازسازی قرار گرفتند؛ همچنین به‌منظور تامین نیازمندی‌های لازم برای تخصیص کاربری متناسب، تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های تاسیساتی اعم از تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی در نظر گرفته شده است.وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت میدان تاریخی صاحب‌آباد و مجموعه حسن پادشاه در تاریخ تبریز، این اداره‌کل احیای این مجموعه تاریخی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی گفت: همچنین در تلاش هستیم با فراهم‌سازی امکانات لازم، احیای میدان حکومتی صاحب‌آباد و عناصر تاریخی تشکیل‌دهنده آن همچون مجموعه تاریخی حسن پادشاه را به‌واسطه تجربه و نبوغ متخصصان حوزه مرمت و حفاظت محقق‌ کنیم.