۶۰ نمایشگاه در تقویم تبریز

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز در ادامه به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: اگر چه شیوع بیماری کووید -۱۹ تاثیر بسزایی در لغو و تغییر برنامه‌های نمایشگاهی ما داشت، ولی تلاش کردیم به‌عنوان نخستین نمایشگاه کشور با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزاری نمایشگاه را استارت بزنیم.

وی گفت: سلامتی مردم برای ما اولویت اول است به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا حتی با صرف هزینه‌های زیاد ضدعفونی کردن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در طول برگزاری نمایشگاه رعایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حفظ وجهه نمایشگاه تبریز بین سایر نمایشگاه‌های کشور یکی از اصلی‌ترین دلایل بازگشایی نمایشگاه‌ها بود که اثبات کنیم با رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی نیز می‌توان جریان اقتصاد، تولید و پویایی صنعت را حفظ کرد.

وی به برگزاری برخی نمایشگاه‌ها در آینده اشاره کرد و افزود: دومین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های آموزشی و‌کمک آموزشی ۱۱ تا ۱۷ شهریور در تبریز برگزار می‌شود.

 خبرنگاران یار و یاور نمایشگاه تبریز

وی گفت: رسانه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین پل ارتباطی نقش بی‌بدیلی در نشان دادن ظرفیت‌های شهر و استان دارند.

ماهوتی ظرفیت‌های فضای مجازی را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: حتی امروزه تاثیر تبلیغات محیطی در شهر نیز به واسطه تولد فضای مجازی کمرنگ تر شده است.

 خسارت‌های کرونا به نمایشگاه

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا برخی نمایشگاه‌های تقویم نمایشگاهی تبریز لغو یا جابه‌جا شدند بسیاری از شرکت‌های خارجی و حتی داخلی به‌دلیل قرمز بودن وضعیت کرونایی تبریز از حضور در تبریز خودداری کردند.

 دلایل رکود در توسعه نمایشگاه

وی اظهار امیدواری کرد: از سال ۱۴۰۰ رونق به  نمایشگاه تبریز باز می‌گردد و شاهد توسعه فضاهای نمایشگاهی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جدید نمایشگاه خواهیم شد؛ مجوز احداث سالن ۳۵ هزار مترمربعی را نیز دریافت کرده‌ایم که از سال آینده استارت ساخت آن را می‌زنیم.

 هیچ بدهی به شهرداری تبریز نداریم

ماهوتی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی تبریز هیچ بدهی‌ به شهرداری تبریز ندارد. ماهوتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا برخلاف مصوبات ستاد کرونا هنوز نمایشگاه‌ بین‌المللی تبریز اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد می‌کند، اظهار کرد: تصمیم ستاد کرونا هر چه باشد ما از آن تبعیت می‌کنیم. اما باید توجه داشت؛ نمایشگاه بین‌المللی هم مجموعه‌ای شبیه بازار و پاساژهای تجاری داخل شهر است با این تفاوت که اولا میزان مراجعه‌کنندگان نمایشگاه به مراتب کمتر از مشتریان و مراجعه‌کنندگان بازار است و ثانیا پروتکل‌های بهداشتی در نمایشگاه به مراتب بیشتر و بهتر از بازار رعایت می‌شود.وی گفت: البته هر وقت بازار تبریز را تعطیل کردند ما هم نمایشگاه بین‌المللی را تعطیل می‌کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه نمایشگاه در سال ۱۴۰۰ گفت: مجوز احداث یک سالن ۳۵ هزار مترمربعی را اخذ کرده‌ایم که با اجرای آن سالن امیرکبیر به سالن پروین اعتصامی متصل می‌شود.