دکتر لاری افزود: رعایت نکردن اصول بهداشت فردی و اجتماعی و بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور در اماکن شلوغ و پرتردد موجب شده، روند شیوع کرونا در این استان‌ها شتاب گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تنها رعایت دستورهای بهداشتی ساده و استفاده از ماسک و دستکش، تا حدود زیادی از بالا رفتن آمار کرونا پیشگیری می‌کند. معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی هم اعلام کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بستری برای بیماران کرونایی در استان آماده شده است. علیار راستگو گفت: از کل تخت‌های بستری آماده شده برای بیماران تاکنون تنها ۵۳۳ تخت مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به شرایط سخت مدیریت در تنگناهای موجود خاطرنشان کرد: تعطیلی مشاغل، کاهش درآمدهای مالیاتی و کند شدن چرخ‌های واحدهای تولیدی از موانعی بوده که بر سر راه دولت تدبیر و امید در ایام کرونایی بوده است.

وی افزود: مدافعان سلامت، دستگاه‌های اجرایی، بخش بهداشت و درمان، نیروهای نظامی و انتظامی برای مقابله با کرونا شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: لازم است مردم برای مقابله با شیوع این بیماری، از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز و فاصله اجتماعی را تا عادی شدن اوضاع رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز هم از احتمال اعمال دوباره محدودیت‌های اجتماعی در آذربایجان‌شرقی خبر داده است.

دکتر عباسعلی درستی افزایش آمار موارد بستری و بیماران بدحال مبتلا به کرونا را در استان نگران‌کننده دانست و افزود: در صورت ادامه این روند چاره‌ای جز اعمال مجدد محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در صورت تبدیل شدن وضعیت استان به وضعیت قرمز ممکن است مسوولان ارشد استان تصمیماتی گرفته و محدودیت‌هایی را اعمال کنند که در این صورت نیز زندگی اقتصادی برای مردم بسیار سخت خواهد بود.