جواد خادمی به تامین آب پایانه‌های مرزی و مواکب مستقر در مرز‌های استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در مرز شلمچه برای مواکب و پایانه مرزی روزانه ۴۵۰۰مترمکعب آب تامین می‌شود که این میزان در ایام پیک به ۷ هزار مترمکعب افزایش پیدا می‌کند. همچنین در مرز چزابه ۱۵۰۰ مترمکعب آب تامین می‌شود که این میزان نیز در ایام پیک به ۱۸۰۰ مترمکعب افزایش پیدا خواهد کرد. وی افزود: در مرز مهران با اطلاعاتی که به ما داده شده آب پایدار وجود دارد اما به دلیل آنکه سیل جمعیت بیشتر به سمت مرز مهران در حرکت است، اکنون ۲۵۰۰ مترمکعب آب برای آن منطقه تامین می‌شود.

وی ادامه داد: به‌رغم همه این امکاناتی که ارائه شده اکنون ۳۵ تانکر آب در مرز مهران مستقر شده است.  جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب‌و‌فاضلاب کشور از توزیع ۵ میلیون بطری آب میان زائران اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای کشور حدود ۵ میلیون بطری آب میان زائران اربعین حسینی در مرزهای سه‌گانه کشور تاکنون توزیع کرده‌اند.

وی افزود: در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران سه دستگاه بسته‌بندی آب جرعه‌ای مستقر شده که روزانه حدود ۵۰ هزار لیوان ۲۵۰ سی‌سی آب در هر مرز تولید و تحویل زائران اربعین حسینی می‌شود. همچنین در هر مرز شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ۵۰ چشمه حمام برای استفاده زائران نصب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در خارج از مرزها و در خاک عراق با توجه به تقسیم کار قرارگاه اربعین وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب‌و‌فاضلاب کشور در کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا شرکت آب‌و‌فاضلاب استان تهران همین خدمات را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهد و در کاظمین نیز استان خراسان جنوبی مسوولیت توزیع آب به زائران را ضمن ارائه خدمات آبرسانی و تامین روزانه ۵ میلیون بطری آب به زائران بر عهده دارد.  خادمی به پایین بودن دبی آب در مرز چزابه اشاره و اظهار کرد: به دلیل جمعیتی که اکنون به مرز شلمچه سرازیر شده بیشتر دبی ما از خط غدیر به سمت آبادان، خرمشهر و شلمچه است و به همین دلیل است که دبی آب در مرز چزابه بسیار پایین آمده است. وی افزود: دبی آبی که برای زائران تامین شده از شهر شوش است که به‌صورت مطلوب و با کیفیت ارائه می‌شود.