کیوان کاشفی در جلسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه که درخصوص بررسی وضعیت قطعی برق در این استان برگزار شد، اظهار کرد: قطعی مکرر برق در استان، مشکلات فراوانی به همراه داشته است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز با اعلام مدیریت مصرف از پنجم تیر گفت: مشکلاتی در تولید و نحوه مصرف برق داریم.

علی‌مراد مرادی‌مجد با اشاره به کم شدن ۵۰ درصد از تولید نیروهای برق آبی افزود: افزایش منابع، خاموشی ناخواسته و مانور اضطراری، سه راه‌حل موجود برای تعادل بین عرضه و تقاضا است. وی هزینه هر کیلو‌وات برق را حدود یک‌هزار دلار اعلام و اظهار کرد: مدیریت مصرف در کشور به خوبی رعایت نمی‌شود، امسال به دلیل افزایش گرما در راستای افزایش منابع کشورهای همجوار به ما نیروی بسیار کمی می‌دهند.مرادی ‌مجد قطعی مکرر برق را برای پایداری شبکه راه‌حلی مناسب دانست و گفت: ۲۰درصد افزایش مصرف طی یک هفته، مدیریت مصرف را می‌طلبد. وی از ادامه این خاموشی‌ها تا ۲۰ روز آینده در استان خبر داد و افزود: انتقال روز تعطیل از روز جمعه به یکشنبه یا دوشنبه و قرارداد مدیریت مصرف با سازمان‌ها از راهکارهایی است که ارائه می‌دهیم.

معاون بهره‌برداری دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز در ادامه تصریح کرد: رشد مصرف طی سال‌های گذشته ۵۰ درصد بوده که امسال با رشد ۱۰ درصدی، خاموشی‌هایی را موجب شده است. رحیمی درخصوص واحد‌های آبی به کاهش ۶۰ درصدی تولید در این بخش اشاره کرد و افزود: پیک مصرف برق کشور ۵۲ هزار مگاوات است که استان کرمانشاه با گذشتن از این پیک به ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات رسیده، از این رو برای مدیریت مصرف مجبور به خاموشی هستیم. وی درخصوص وضعیت مناطق زلزله‌زده، یادآور شد: کنترل و نظارتی بر مصرف در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی وجود ندارد، همین موضوع رشد بی‌رویه مصرف برق را موجب شده است.رحیمی با بیان اینکه هر درجه دما به یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات توان نیاز دارد، گفت: برای تامین این نیرو راهکارهایی همچون تغییر ساعات کاری اداره‌ها ارائه شده که به مصرف پیک کشوری کمک خوبی است.این مسوول تصریح کرد: اگر فعالیت صنایع در روزهایی همچون چهارشنبه به جمعه منتقل شود این تعادل برقرار می‌شود و خاموشی به حداقل می‌رسد.