مشخص شدن ظرفیت های واقعی صادراتی البـرز نیازمند راه اندازی گمرکات است

رئیس سازمان بازرگانی استان البرز گفت: مشخص شدن پتانسیلهای واقعی صادراتی این استان نیازمند راه اندازی گمرکات در آن است و پیگیری ها در این خصوص ادامه دارد. تیمور پورحیدری در نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران افزود: البرز پتانسلیهای فراوانی در بخش تولیدی، صنعتی و صادراتی دارد که راه اندازی گمرکات کمک می کند این پتانسیلها با عدد و رقم واقعی و مستند معرفی شود. وی ادامه داد: البرز از قطبهای صادراتی کشور است و ظرفیتهای مطلوبی در این استان در این زمینه وجود دارد که باید برای شکوفایی آنها تلاشها افزایش یابد. این مسئول بیان کرد: مجوز اتاق بازرگانی برای استان گرفته شده و انتخابات اتاق بازرگانی صنایع و معادن البرز برای اولین بار برگزار می شود.

البرز در حوزه صادرات مواد غذایی ظرفیت های خوبی دارد

وی عنوان کرد: البرز از قطبهای مهم کشاورزی است ضمن اینکه البرز در حوزه صادرات مواد غذایی نیز ظرفیتهای خوبی دارد و فعالیتهای مطلوبی در این زمینه انجام شده است. پورحیدری گفت: تلفن ۱۲۴ برای رسیدگی به شکوائیه‌های مردمی فعالیت می کند ضمن اینکه این تلفن ۲۴ ساعته است و پس از ساعت ۹ شب به صورت پیام‌گیر فعالیت می‌کند. وی یادآور شد: برغم کمبود اعتبارات، تلاشها افزایش می یابد تا شکوائیه های مردمی ظرف یک ساعت پیگیری شود و تا حد ممکن،‌ در زمان کوتاهی مورد رسیدگی قرار گیرد.رئیس سازمان بازرگانی البرز افزود: لازم است شهروندان موارد تخلف واحدهای صنفی را گزارش کنند تا سازمان بازررگانی در اسرع وقت وارد عمل شوند و مشکلات در این خصوص کاسته شود.

پورحیدری گفت: توسعه صادرات غیرنفتی استان البرز دنبال می شود وسازمان بازرگانی این استان در این خصوص وارد عمل می شود و در این زمینه نیازمند همکاری دستگاه های ذیربط هستیم. وی اضافه کرد: مصرف در البرز به تازگی خوب مدیریت شده که این امر موجبات بهبود وضعیت بازار را فراهم کرده که به همین دلیل از شهروندان سپاسگزاریم.

این مسئول گفت: برای تنظیم بازار میوه در شب عید در استان البرز، اقدامات لازم انجام می شود و خریدهای لازم صورت گرفته است.

قیمت کالاهای ارائه شده در نمایشگاه های البرز کارشناسی شده است

این مسئول یادآور شد: قیمت کالاهای ارائه شده در نمایشگاه های بهاره البرز کارشناسی شده و بازرسان نیز برای برگزاری مطلوب این نمایشگاه با سازمان بازرگانی همکاری خواهند داشت.

وی افزود: لازم است میادین میوه و تره بار همکاری مطلوبی با سازمان بازرگانی داشته باشند و به کمک افزایش تعامل و همکاری میان آنها از مشکلات بکاهیم.

پورحیدری خاطرنشان کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا تحت عنوان نمایشگاه بهاره در استان البرز برگزار خواهد شد و در این خصوص اطلاع رسانی می شود.

تقویم برنامه های برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی البرز تنظیم شد

رئیس سازمان بازرگانی استان البرز همچنین از تدوین تقویم برنامه ها در ارتباط با برگزاری نمایشگاههای تخصصی در شهرستان کرج و سایر شهرستانهای استان البرز خبر داد . تیمور پورحیدری افزود: در تقویم تنظیم شده برنامه حضور در نمایشگاههای خارج از کشور، بحث اعزام هیئتهای تجاری به خارج از کشور و ورود هیئت های خارجی به داخل در نظر گرفته شده است. وی پیگیری اهداف کلی در استان البرز با توجه به مزیتهای مثبت این استان به لحاظ وجود واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی از اولویتهای مهم سال آتی است.

وی با اشاره به تشکیل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اظهار داشت: این اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی فعالیت خود را در حوزه اقتصاد شروع خواهد کرد. این مسئول اظهار امیدواری کرد در سال جدید به دنبال تحولات اساسی حوزه اقتصاد و تجارت نمایشگاهها با اقتدار بیشتر برگزار شود. پورحیدری در خصوص ایجاد محل دائمی نمایشگاهی در کرج اذعان کرد: اقدامات این کار در حال اجراست و محل کنونی نمایشگاه نیز که به عنوان محل برگزاری نمایشگاههای داخلی و تخصصی و نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا که به صورت فصلی در نظرگرفته شده است و توافقات آن نیز با شهرداری صورت گرفته است.

وی عنوان گفت: امیدواریم با رویکرد مثبتی که مسئولین استان دارند در آینده بتوانیم محل دائمی نمایشگاههای بین المللی را با توجه به پتانسیل ها و استعدادهای استان داشته باشیم. پورحیدری با اشاره به نمایشگاه اگروفود البرز بیان داشت: این نمایشگاه به عنوان اولین نمایشگاه صنایع کشاورزی، مواد غذایی، شیرینی و شکلات در استان البرز با هدف ارائه آخرین تولیدات و دستاوردهای واحد های تولیدی استان با این کیفیت عالی برگزار شد که طی آن هم مردم و شهروندان از تولیدات کارخانه های تولیدی شناخت پیدا کردند و هم کارخانجات با سلایق مختلف مردم آشنا شدند.

رئیس سازمان بازرگانی استان البرز با ابراز خرسندی از حضور شهردار کلان شهر کرج و نماینده مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه اذعان کرد:این حضور نشان میدهد مسئولین استان همت و عزم خیلی جدی در ارتباط با حوزه تجارت خارجی ، حوزه اقتصاد و حمایت از تولیدات داخلی دارند. وی همچنین با اشاره به حضور سایر استان‌ها در نمایشگاه اگروفود البرز خاطر نشان کرد: این نمایشگاه مزیت دیگری نسبت به سایر نمایشگاهها دارد و آن این است که ۷۰ درصد تولید کنندگانی که در نمایشگاه صنایع کشاورزی و شیرینی و شکلات شرکت کردند در داخل استان البرز و سایر شرکتها از سایر استان های تهران، قم، گیلان، اراک، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمانشاه و کرمان هستند.