مرکز خدمات فولاد ایران- اواخر مارس صادرکنندگان مقاطع سی‌آی‌اس تقریبا فعالیتی نداشتند. تولیدکننده‌ها تولید آوریل را پیش فروش کرده‌اند و تنها تعداد محدودی عرضه تولید ماه مه را آغاز کرده‌اند. نبود تقاضا در حوزه دریای خزر تحت تاثیر تعطیلات موجب شد تا صادر کننده‌ها تمایلی به صادرات به این نقاط نداشته باشند. تنها کارخانه متینوست قیمت‌های جدید ماه مه مفتول را اعلام کرده. چون توانسته در اوایل مارس تولید آوریل را به راحتی بفروشد، حال سعی دارد پس از این موفقیت باز هم شانس خود را امتحان کند و موقعیت خود را در بازار محکم‌تر. در نتیجه این عرضه کننده قیمت پیشنهادی را تا ۳۰ دلار در هر تن بالا برده به ۷۲۰ تا ۷۳۰ دلار فوب رسانده است و امید دارد تقاضای بالای مفتول این رشد قیمت را بپذیرد. با این حال با توجه به جو منفی بازار محصولات نیمه تمام و مواد اولیه این رشد قیمت متوقف شده است.

آخرین معاملات میلگرد آرسلورمیتال در ۶۶۰ دلار فوب بسته شده و تلاش اخیر این کارخانه برای رساندن قیمت به ۶۷۰ تا ۶۸۵ دلار فوب با شکست مواجه شده است. هنوز متینوست قیمت‌های جدید را به شرق اروپا نداده، ولی احتمالا ۷۲۰ تا ۷۳۰ دلار تحویل در مرز اوکراین است که ۲۰ تا ۳۰ دلار در دو هفته رشد خواهد داشت. با این حال با توجه به تقاضای خیلی پایین مقاطع این کارخانه باید تخفیف‌هایی بدهد تا بتواند فروش داشته باشد.

افزایش قیمت مقاطع در اسپانیا

همچنین به‌رغم کاهش قیمت قراضه، قیمت مقاطع در اسپانیا بالا است. کارخانه‌ها در این کشور به دنبال بالا بردن قیمت مقاطع هستند.

از آنجایی که قیمت‌ها طی چند ماه اول سال در اسپانیا زیاد بالا نرفت پیش بینی می‌شود قیمت مقاطع در این کشور صعودی باشد. برخی از کارخانه‌ها اظهار کرده‌اند به دنبال افزایش ۴۰ تا ۶۰ یورو در هر تن قیمت مقاطعی چون تیرآهن و ۱۰ تا ۲۰ یورو در هر تن قیمت میلگرد هستند.