فارس - معاون سازمان خصوصی‌سازی با اعلام تصویب واگذاری مذاکره‌ای، مزایده‌ای و فرابورسی ۶ شرکت در جلسه روز شنبه هیات واگذاری از پیگیری این سازمان در مورد فروش طرح فولاد هرمزگان خبر داد. مهدی عقدایی در رابطه با نتایج جلسه روز شنبه هیات واگذاری اظهار داشت: در این جلسه تصویب شد ۱۰۰درصد سهام دو شرکت دولتی نکا چوب و چوب فریم که پیش از این دو بار عرضه و به فروش نرسیده بودند از طریق مذاکره واگذار شوند.

وی افزود: همچنین ۱۰۰ درصد دو شرکت صدرا امید چابهار و توسعه حمل‌و‌نقل گسترش هم سال آینده از طریق فرابورس عرضه خواهند شد و ۱۰۰ درصد نیروگاه و ۴۰ درصد مدیریت تولید برق لوشان نیز به همراه ۴۰ درصد مدیریت تولید برق مفتح با استفاده از روش مزایده به فروش خواهند رسید.

به گفته عقدایی آگهی اول واگذاری این شرکت‌ها در سال‌جاری و آگهی دوم آنها اوایل سال آینده درج می‌شوند تا مقدمات فروش این شرکت‌ها برای سال ۹۰ فراهم شود.

وی در برابر این سوال که آیا در جلسه هیات واگذاری موضوع فروش ۸۵۵ میلیارد تومانی طرح فولاد هرمزگان به شرکت فولاد مبارکه توسط ایمیدرو هم مطرح شد، پاسخ داد: به طور رسمی خیر اما این موضوع مورد بررسی و تبادل بین اعضاء قرار گرفت.

عقدایی گفت: در این خصوص سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به ایمیدرو خواهان ارائه توضیحاتی در مورد واگذاری این طرح بدون هماهنگی با این سازمان شده که هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.