سهم 33 درصدی سامسونگ و ال‌جی از بازار جهانی تلویزیون

بازار دیجیتال- شرکت‌های تولیدکننده در بازار تلویزیون هر روز فضای رقابتی شدیدتری را تجربه می‌کنند. این در حالی است که سهم شرکت‌های تولیدکننده کوچک در حال افزایش است. جدیدترین آمار منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی DisplayBank در این مورد نشان می‌دهد که بازار جهانی تلویزیون‌های LCD تا پایان سال ۲۰۱۰ رشد ۳۱ درصدی داشته و صادرات آن به ۹/۱۸۷ میلیون دستگاه رسیده است. در این میان، اما دو شرکت Samsung و LG روی هم رفته ۸/۶۶ میلیون دستگاه تلویزیون را به سرتاسر جهان صادر کرده‌اند که این رقم برابر ۳۳ درصد از کل بازار جهانی تلویزیون است. به این ترتیب، شرکت Samsung در این سال با صادرات ۲/۳۴ میلیون دستگاهی در جایگاه اول فهرست شرکت‌های تولیدکننده برتر دنیا قرار گرفته است. بعد از Samsung، شرکت LG و Sony به ترتیب با حجم صادرات جهانی ۲/۳۲ و ۶/۲۱ میلیون دستگاه در جایگاه‌های بعدی این فهرست قرار دارند.

در سال ۲۰۱۰ تلویزیون‌های LED وLCD رکورد صادرات ۵/۳۷ میلیون دستگاهی را برای خودشان به ثبت رساندند که در واقع این رقم با رشد فصلی بازار این محصولات در طول سال به دست آمد.

با این اوصاف است که «جوسی‌هونگ» کارشناس موسسه DisplayBank اعلام کرده است: «بازار جهانی تلویزیون در سال ۲۰۱۱ شاهد تغییر بزرگی از بازار کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به بازار کشورهای در حال توسعه خواهد بود.

به همین دلیل هم انتظار می‌رود این بازار در پایان سال ۲۰۱۱ کاهش رشد سالانه را تجربه کند. در این میان انتظار می‌رود بازار تلویزیون‌های صفحه تخت در سال ۲۰۱۱ صادراتی برابر ۰۸/۲۳۳ میلیون دستگاه داشته باشد که این رقم برابر رشد سالانه ۱۳ درصدی خواهد بود.

این در حالی است که انتظار می‌رود بازار جهانی تلویزیون‌های LCD در این سال با صادرات ۳۸/۲۱۵ میلیون دستگاهی، رشد ۱۵ درصدی را تجربه کند».