سایه مرگ بر چهره جابز

یک روزنامه عامه پسند تصویر عکسی از استیو جابز را منتشر کرد و مدعی شد که تنها ۶ هفته از زندگی رییس اپل باقی است. در تصویری که این نشریه عامه پسند منتشر کرده است جابز را در حال خروج از یک مرکز سرطان درمانی نشان می‌دهد که لاغرتر از

قبل شده است.

National Inquirer با انتشار این عکس که ۸ فوریه در بیرون از مرکز سرطان‌شناسی استنفورد در پالو آلتوی کالیفرنیا گرفته شده است، اعلام کرد که سرطان پانکراس استیو جابز بازگشته و تنها ۶ هفته از زندگی وی باقیمانده است.

ساموئل یاکوبسون، متخصص درمان بیماری‌های خاص در تفسیر این عکس اظهار داشته است: «برپایه این عکس به نظر می‌رسد که جابز به فاز پایانی نزدیک شده است. به اعتقاد من تنها ۶ هفته فرصت دارد.»

این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که ظاهرا شرایط رییس اپل به اندازه‌ای خوب بوده است که توانسته با باراک اوباما شام بخورد.

هرچند این ضیافت شام کاملا خصوصی و بدون حضور خبرنگاران انجام شده، اما کاخ سفید تایید کرده که استیو جابز در این مهمانی حضور داشته است.

درخصوص وضعیت سلامت جابز، نه اپل و نه کاخ سفید هیچ اظهارنظری نکرده‌اند. جابز ۵۵ ساله در سال ۲۰۰۴ به سرطان پانکراس مبتلا شد و در سال ۲۰۰۹ تحت پیوند کبد قرار گرفت.