۱۲۸۶ - نظام‌السلطنه، رییس‌الوزرا تا تعیین وزیر جدید به جای آصف‌الدوله، عهده‌دار امور وزارت خارجه شد. سال ۱۲۹۰ - کلنل وستداهل، رییس سوئدی نظمیه سازمان جدید انتظامی تهران را اعلام کرد و مجموعا هشت کمیسری برای تهران پیش‌بینی نمود. همچنین دستور استخدام پانصد آژان برای تهران هم صادر شد. کلنل وستداهل سوئدی سابقا در استکهلم، رییس یکی از کلانتری‌ها بود و ابتدا قرار بود فقط در تهران نظمیه دایر کند. بعد که وارد ایران شد و شهربانی تهران را دایر نمود، دولت از او خواست در سایر شهرها نیز مبادرت به تاسیس شهربانی کند و لاجرم او ناگزیر شد تعداد پانزده افسر سوئدی استخدام کند و به ایران منتقل سازد و شهربانی را در سایر شهرها دایر نماید. وستداهل نیز در بدو ورودش مدرسه‌ای برای تربیت کادر افسران تاسیس کرد که خود همراه با سایر سوئدی‌ها مدرس آن بودند. سرپاس مختار، سرپاس راد و سرپاس سیف از فارغ‌التحصیلان همین مدرسه هستند که به ترتیب رییس شهربانی ایران شدند. وی همچنین چون عدلیه ایران را ضعیف دید به تاسیس یک محکمه جنایی در شهربانی مبادرت کرد و جنایتکاران را در آنجا محاکمه می‌کرد. او تا سال ۱۳۰۲ در ایران بود که پس از نخست‌وزیر شدن سردار سپه عذر او از ایران خواسته شد.

سال ۱۲۹۵ - میرزا اسماعیل‌خان مدیر انبار غله دولتی توسط کمیته مجازات به قتل رسید.

سال ۱۲۹۹ - سپهدار پس از ۲۶ روز مطالعه، وزیران خود را به این شرح به احمدشاه معرفی کرد. سپهدار، رییس‌الوزرا وزیر داخله - محتشم‌السلطنه، وزیر خارجه - نصرالملک، وزیر فوائد عامه و تجارت - امین‌الملک، وزیر معارف - سالار لشگر، وزیرعدلیه - امیر نظام، وزیر جنگ - سردار معتمد، وزیر پست و تلگراف - میرزا عیسی‌خان، کفیل وزارت مالیه - ادیب‌السلطنه، معاون رییس‌الوزرا.

سال ۱۳۰۰ - دکتر محمد مصدق‌السلطنه از طرف مشیر‌الدوله، ولی آذربایجان شد.

سال ۱۳۰۶ - مجلس شورای ملی با یکصد تومان اضافه‌حقوق وکلای مجلس موافقت کرد. با این اضافه حقوق، دریافتی وکلای مجلس در ماه به سیصد تومان رسید.

سال ۱۳۰۷ - بین دولت‌های ایران و آلمان قرارداد تجارتی و گمرکی و دریانوردی و اقامت در کشورهای یکدیگر به امضا رسید.

سال ۱۳۰۸ - به دنبال جلوس شاه جدید به تخت سلطنت افغانستان دولت‌های ایران و افغانستان روابط خود را گسترده‌تر کرده و سفارتخانه‌های دو کشور تبدیل به سفارت کبری شد. از طرف دولت ایران نیز نصر‌الله خلعتبری (اعتلاء‌الملک) به عنوان اولین سفیر کبیر ایران در کابل منصوب شد.

سال ۱۳۰۹ - همایون سیاح پیشکار دارایی خراسان به معاونت وزارت مالیه معرفی شد.

سال ۱۳۱۹ - احمد قوام (قوام‌السلطنه) طی نامه‌ای که در جراید منتشر کرد، داوطلب بودن خود را برای نخست‌وزیری تکذیب کرد و اضافه کرد که حال مزاجی وی برای قبول مسوولیت مناسب نیست.

سال ۱۳۲۱ - علی سهیلی، نخست‌وزیر وزیران خود را به این شرح معرفی کرد.

علی سهیلی نخست‌وزیرو وزیر کشور - سیدمحمد تدین، وزیر مشاور - حسین سمیعی، وزیر مشاور - سپهبد احمدی، وزیر جنگ - محمود پدر، وزیر بازرگانی و پیشه و هنر - الهیار صالح، وزیر دارایی - علی‌اصغر حکمت، وزیر دادگستری - دکتر سیاسی وزیر فرهنگ - محمد ساعد مراغه‌ای، وزیر امور خارجه - عبدالحسین هژیر، وزیر راه - امان‌الله اردلان، وزیر بهداری - نصر‌الله انتظام، وزیر پست و تلگراف همچنین معرفی وزرای کشاورزی و خواربار موکول به زمان دیگری شد.

سال ۱۳۲۴ - به علت مخالفت عده زیادی از نمایندگان مجلس دکتر متین دفتری وزیر مشاور استعفا داد.

سال ۱۳۳۳ - وزیر دارایی بودجه کل کشور را برای سال آینده (۱۳۲۴) با ۱.۲۰۶.۶۵۴.۸۰۰.۰۰۰ ریال هزینه و ۱.۴۷۸.۶۵۵.۳۰۰.۰۰۰ ریال هزینه تسلیم مجلس کرد.

سال ۱۳۳۳- دادگاه تجدیدنظر نظامی به پرونده محافظان مصدق رسیدگی کرد و احکامی را صادر کرد. سرتیپ کیانی معاون ستاد ارتش و ستوان شجاعیان تبرئه شد. همچنین سرهنگ ممتاز به یازده ماه و سروان داورپناه و سروان فشارکی به شش ماه زندان محکوم شدند.

سال ۱۳۳۴ - پس از دستگیری آیت‌الله کاشانی درخصوص ارتباط با فدائیان اسلام و قتل رزم‌آرا، فعالیت همه‌جانبه‌ای از سوی آیات عظام و روحانیون و حوزه علمیه قم آغاز شد.

سال ۱۳۳۵- دکتر اقبال، نخست‌وزیر تشکیل یک حزب اکثریت را اعلام کرد و اولین جلسه عمومی هیات موسس حزب ملیون با حضور دویست نفر از سناتورها، نمایندگان مجلس، استادان دانشگاه، معتمدین، اصناف، بازرگانان، مالکان و کارگران در محل حزب تشکیل شد. هیات موسس دکتر اقبال را به رهبری و سناتور محمود جم را به سمت رییس کمیته مرکزی برگزید.

سال ۱۳۳۷- خروشچف طی نطقی که در پارلمان شوروی ایراد کرد رژیم شاه را به باد حملات شدید گرفت و گفت قرارداد با آمریکا خاک ایران را مبدل به یک پایگاه نظامی آمریکایی خواهد کرد و شاه ایران را عروسک آمریکاییان نامید.

سال ۱۳۴۲ - قرارداد نظارت و ایجاد صنایع پتروشیمی در ایران با انستیتو نفت فرانسه امضا و مبادله شد. اعتبار این طرح نیز ۱۱۶ میلیون دلار اعلام شد.

سال ۱۳۴۷ - تعطیلات نوروزی از سه روز به پنج روز افزایش یافت.