ایجاد اشتغال از مهمترین برنامه های دولت است

دکتر ابراهیم عزیزی در جمع راهپیمایان مراسم ۲۲ بهمن کرمانشاه، اظهار داشت: یوم اله ۲۲ بهمن روز پیروزی اسلام، روز تجلی اله اکبر، روز تحقق بزرگترین انقلاب، روز جشن همگانی، روز اقتدار نظام و همبستگی ملی، روز عدالت، روز امید و پایمردی و روز میثاق امت با امام و رهبری و آرمانهای انقلاب است. عزیزی با بیان اینکه رژیم طاغوت فاقد هرگونه مشروعیت بود، اظهار داشت: در حکومت طاغوت نه دین مردم و نه جان و مال و ناموس آنان هیچ یک حرمت نداشت. رای مردم نیز هیچ تاثیری در سرنوشتشان نداشت .

وی افزود: رژیم طاغوت یک رژیم کاملا وابسته بود و تمام تصمیمات با نظر خارجی ها گرفته می شد که کاپیتولاسیون نمونه بارز این وابستگی و اوج خفت رژیم طاغوت است.

وی تصریح کرد: در این دوران خفقان، خورشیدی در کشورمان درخشید و علیه ظلم و ظالم و برای احیاء دین خدا قیام کرد و با شجاعت و صلابت و تحمل مصایب ایستادگی کرد و از هر فرصتی برای روشنگری و هدایت مردم استفاده نمود و ملت نیز که خواهان تشکیل حکومت اسلامی بودند پشت سر امام(ره) حرکت کردند تا انقلاب به پیروزی رسید.

معاون رییس جمهور ادامه داد: با تحقق جمهوری اسلامی ایران که نظامی اسلامی و مردمی است و با اجرای احکام اسلام، برکات الهی بر کشور و مردم ما نازل شد و استقلال و آزادی به معنای واقعی تحقق یافت.

عزیزی با اشاره به شعار و خواست مردم در انقلاب مبنی بر شکل گیری حکومت جمهوری اسلامی، گفت: امام(ره) همان ابتدا بهترین تدبیر را بکار برد و جمهوری اسلامی را به رای مردم گذاشت که بیش از ۹۹ درصد مردم به آن رای دادند.

وی افزود: همچنین بهترین شیوه تدوین و تصویب قانون اساسی را در کشور شاهدیم که هم توسط نمایندگان مردم تدوین شد و هم به رای گذاشته شد که ۵/۹۹ درصد به آن رای دادند.

عزیزی گفت: ملت ما عاشق امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و همواره این را به جهانیان ثابت کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی مسوولان باید خادم مردم باشند، گفت: از ویژگیهای مسوولان در این نظام ولایی و انقلابی بودن، مردمی بودن، ایثار، عدالت خواهی و ساده زیستی است.

عزیزی در ادامه به برخی دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: علاوه بر دستاوردهای معنوی انقلاب که قابل اندازه گیری نیست، طی این سالها در تمام بخش‌ها رشد چشمگیری داشته‌ایم که از آن جمله می توان به رشد ۳۱ درصدی شاخص امید به زندگی، رشد ۱۰۴ درصدی تولید سرانه، کاهش ۵۱ درصدی اتکا بودجه به نفت، کاهش نرخ تورم، ارتقای شاخص برخورداری از برق از ۲۲ به ۱۰۰ درصد، دو برابر شدن طول راه‌های ریلی، ۱۴ برابر شدن طول بزرگراه‌ها، ۵/۶ برابر شدن طول راه‌های روستایی و برخورداری ۹۶۰ شهر و ۷۴۰۰ روستا از نعمت گاز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این دولت خدمتگذار مردم است، گفت: از مهمترین برنامه های آتی دولت تلاش برای ایجاد اشتغال است و امیدواریم به جایی برسیم که در هیچ خانواده ای فرد بیکاری نباشد.

وی گفت: در استان کرمانشاه که مردم آن همواره پشتیبان نظام بوده اند شاخص‌های توسعه، رشد مناسبی داشته است و در بودجه سال آینده استان، ۸۷ طرح ملی و ۱۰ طرح جدید پیش بینی شده است.