گروه خودرو-اگرچه هنوز هم از تندر-۹۰ به عنوان خودرویی پر حاشیه در کشور یاد می‌‌شود، اما ظاهرا این روزها از حاشیه‌های تندر کاسته شده و تولید آن روندی نسبتا مناسب را طی می‌‌کند. این موضوع را می‌‌توان از گفته‌های معاون تندر-۹۰ ایران‌خودرو استنباط کرد، چراکه به گفته وی، تولید این مهمان فرانسوی از هفته جاری به ۸۰ دستگاه در روز خواهد رسید.

آن طورکه محمدرضا معتمد در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان می‌‌کند، در حال حاضر روزی ۶۵ دستگاه تندر-۹۰ در ایران‌خودرو به تولید می‌‌رسد و این رقم در روزهای پیش رو به ۸۰ دستگاه صعود می‌‌کند.وی می‌‌گوید: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، تیراژ تندر-۹۰ ایران خودرو در سال آینده به ۱۲۰ دستگاه در روز خواهد رسید.به گفته معتمد، دلیل اصلی بهبود روند تولید تندر-۹۰، تعامل خودروسازان و شرکت رنوپارس (تامین‌کننده قطعات تندر) محسوب می‌‌شود، به نحوی که از یک‌سو پرداخت مالی خودروسازان منظم‌تر شده و از سوی دیگر برنامه‌ریزی‌های رنوپارس نظم بیشتری پیدا کرده است.

معاون تندر ایران خودرو همچنین در ادامه به تولید محصولات جدید روی پلت فرم تندر-۹۰ اشاره و تاکید می‌‌کند که مذاکرات ایران خودرو و رنو بر سر این موضوع هنوز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه «وانت تندر» و «تندر فیس لیفت»، دو محصول موردنظر ایران خودرو برای تولید هستند، می‌‌افزاید: برای تولید این دو خودرو، باید توافق نهایی با رنو حاصل شود، که به نظر می‌‌رسد با روند فعلی، سال آینده بتوانیم وانت و تندر فیس لیفت را به تولید برسانیم.

اظهارات وی در شرایطی است که هم‌اکنون حدود چهار سال از آغاز تولید تندر-۹۰ در ایران می‌‌گذرد، اما این مهمان فرانسوی، تازه توانسته به روندی نسبتا مناسب و طبیعی در تولید برسد.آن طور که کارشناسان عنوان می‌‌کنند، مسائل مالی بزرگ‌ترین مشکل تندر-۹۰ طی این چند سال بوده و همین موضوع، مشکلاتی را در روند تامین قطعات تندر به وجود آورد.