بازاری با رشدهای فوق‌العاده
بازار سهام تهران یکی از پررونق‌ترین سال‌های خود را در سال 1389 پشت‌سر گذاشت. رشدهای حیرت‌انگیز شاخص کل سهام که عدد آن را به بیش از 22 هزار واحد نیز رساند، برخی از بحث‌ها را در میان فعالان صنعتی، اقتصادی و کارشناسان بر انگیخت.

در حالی که مدیران اقتصادی و بورس و دولت این رشد را طبیعی تلقی کرده و به رونق ایجاد شده در این بازار اطمینان داشتند، برخی نیز این رشد را حباب تلقی می‌کنند. گوشه‌ای از اخبار مربوط به بازار امام درسال ۱۳۸۹ را می‌خوانید.
18/ 01/ 1389 - مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ساماندهی معماری چیدمان دسترسی کارگزاران به هسته معاملات بازار سهام و بهنیه کردن ارتبازط با نرم‌افرار «پست ترید» را دو پروژه سال جاری این شرکت اعلام کرد.
۲۹/ ۱/ ۱۳۸۹ - معاون ناشران و اعضا شرکت بورس گفت: تاکنون ۶ کارگزار برای فعالیت در کشورهای خارجی از بورس اوراق بهادر تهران مجوز گرفته‌اند.
31/ 1/ 1389 - مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس با مقایسه وضعیت بورس تهران با 58 بورس عضو فدراسیون جهانی بورس‌ها (WFE) از رشد 3/ 47 درصدی شاخص و ارزش معاملات بازار سهام ایران خبر داد.
۱/ ۲/ ۱۳۸۹ - در مجمع سالیانه تصویت شد: مجمع سالیانه شرکت ۱۵ میلیارد تومانی بورس اوراق بهادار تهران با تقسیم سود ۲۰ تومانی هر سهم و نارضایتی اغلب سهامداران برگزار و به پایان رسید.
6/ 2/ 1389 - به گفته صالح‌آبادی ارزش معاملات بورس تهران در فروردین 89 به ده برابر مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
۷/ ۲/ ۱۳۸۹ - در معاملات سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۸۹، سهام شرکت‌های بیمه البرز،‌ آسیا و دی در بورس اوراق بهادار تهران و بازار فرابورس ایران معامله شد.
22/ 2/ 1389 - گروهی 30 نفره از سرمایه‌گذاران خارجی برای بازدید به بورس اوراق بهادار تهران رفتند.
۲۲/ ۲/ ۱۳۸۹ - مدیر عامل شرکت بورس تهران گفت: سرمایه‌گذاران خارجی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به تزریق نقدینگی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در بورس تهران کرده و بازدهی مناسبی هم گرفته‌اند.
28/ 2/ 1389 - مدیر امور بین‌الملل شرکت بورس گفت: بورس تهران طی چهار ماهه ابتدایی سال میلادی، رتبه نخست رشد دفعات معامله سهام و عنوان دوم از لحاظ ارزش کل معاملات را در میان 54 عضو فدراسیون جهانی بورس‌ها به خود اختصاص داد.
۱۱/ ۳/ ۱۳۸۹ - مدیر روابط عمومی و امور بین‌ الملل شرکت بورس از بررسی راهکارهای گسترش همکاری بین بورس تهران و چند بورس دیگر در جریان نشست فدراسیون بورس‌های آسیایی و اروپایی در امان اردن و بررسی طراحی شاخصی مشترک خبر داد.
15/ 3/ 1389 - مدیر آموزش شرکت بورس گفت: بورس تهران برای آشنایی با قراردادهای آتی به عنوان ابزار جدید معاملاتی طرح جامعی در نظر گرفته است.
۱۷/ ۳/ ۱۳۸۹ - بازار سهام بر خلاف باور عده‌ای نه تنها به قطعنامه چهارم سازمان ملل واکنش منفی نشان نداد بلکه رشد ۵۹ واحدی شاخص و اقبال سرمایه‌گذاران به خرید سهام شرکت‌های ارزشمند، حکایت از بی‌اثر بودن قطعنامه چهارم بر بازار سهام ایران داشت.
29/ 3/ 1389 - مدیر عامل اولین شرکت سرمایه‌گذاری کانادایی در بورس تهران اعلام کرد بعد از صدور قطعنامه اخیر سازمان ملل حضور خود را در بازار سهام ایران بیشتر و اقدام به خرید سهم‌های ارزنده کرده است.
۳/ ۵/ ۱۳۸۹ - بلومبرگ با اشاره به راه‌اندازی معاملات آتی سهام برای نخستین‌بار در بورس تهران تنوع بخشیدن به بازار و جذب سرمایه‌گذاران خارجی را از اهداف این طرح عنوان کرد.
5/ 5/ 1389 - رییس بورس استانبول گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت‌های سپرده‌گذاری دو بورس استانبول و تهران، امکان معاملات فرامرزی سهام شرکت‌های پذیرفته شده این دو بورس در آینده‌ای نزدیک فراهم می‌شود.


1/ 6/ 1389 - وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بورس تهران از حیث تنوع به متنوع‌ترین بورس خاورمیانه تبدیل شده است.
۱۱/ ۷/ ۱۳۸۹ - کلنگ احداث ساختمان جدید و ۱۲ طبقه بورس اوراق بهادار در منطقه سعادت‌آباد تهران زده شد تا بعد از ۳۰ ماه و اتمام ساختمان، بورس تهران به این ساختمان کوچ کند.
10/ 8/ 1389 - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بورس تهران ظرف 10 روز آینده میزبان سه عرضه عمده دولتی است.
۲۹/ ۸/ ۱۳۸۹ - معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر سرمایه‌گذاری افراد غیر‌حرفه‌ای از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، از راه‌اندازی نوع جدید صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر مبنای شاخص بورس اوراق بهادار تهران خبر داد.
13/ 9/ 1389 - مدیر عامل کارگزاری بورس بهگزین از انتشار 140 میلیارد تومان اوراق مشارکت آزاد‌راه تهران شمال خبر داد و گفت: شرکت‌های بیمه سینا، پویای غرب و نسوز نخ در بورس و فرابورس پذیرفته خواهند شد.
۱۵/ ۹/ ۱۳۸۹ - دستور‌العمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران ابلاغ شد.
26/ 9/ 1389 - معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی شاخصهای مالی ایران و جهان در نیمه اول آذر‌ماه را با بررسی افت و خیز دلار و یورو، قیمت نفت و بورس تهران و جهان منتشر کرد.
۱۱/ ۱۱/ ۱۳۸۹ - بورس اوراق بهادار تهران از دیروز قدم به عمر ۴۴ ساله خود گذاشت اما به مانند گذشته نه خبری از روشن شدن شمع تولدی بود و نه برنامه‌ای و اقدامی توسط مسولان انجام شد.
17/ 11/ 1389 - یک کارشناس ارشد بازار سرمایه ضمن اعلام لزوم استفاده از فرصت ایجاد شد در بحران مصر برای جذب سرمایه‌های اعراب به بورس تهران گفت: بازار سهام ایران در شرایط کنونی به سمت حبابی شدن حرکت می‌کند.
۲۵/ ۱۱/ ۱۳۸۹ - معاون سازمان بورس ضمن اعلام موافقت با انتشار ۵۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت برای پالایشگاه تهران گفت: نماد معاملاتی همراه اول امروز بازگشایی نمی‌شود و بارگشت مجدد این شرکت و خودروسازها به تابلوی‌های بازار سهام با صدور اطاعیه شفاف‌سازی طی یکی دو روز آینده انجام می‌شود.
13/ 12/ 1389 - معاون شرکت بورس با اعلام تحقق 5 هدف مهم معاونت مطالعات اقتصادی، از عملیاتی شدن اختیار معامله در نیمه اول سال 90، طراحی شاخص بین‌المللی بورس تهران، امکان داد و ستد معاملات آتی از طریق آن لاین و پیگیری پذیرش شرکت بورس در بورس خبر داد.