بیمه اتکایی ایرانیان 99میلیارد ریال سود تقسیم کرد

گروه بازارپول- نخستین مجمع عمومی عادی سالانه بیمه اتکایی ایرانیان با حضور۹۳درصد صاحبان سهام سه شنبه گذشته درتالارحرکت تهران برگزارشد و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰/۹/۸۹ (دوره ۹ماه و ۸روز) به تصویب مجمع رسید. درمجمع بیمه اتکایی ایرانیان که اولین شرکت بیمه اتکایی با سرمایه بخش خصوصی است، دکترفرشباف ماهریان رییس‌کل بیمه مرکزی نیز حضور داشت.

مجمع عمومی عادی سالانه بیمه اتکایی ایرانیان به ریاست مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و نظارت غلامرضا حاجی‌زاده مدیرعامل بانک سرمایه و علی‌اکبر امین تفرشی مدیرعامل شرکت پارس آریان(هلدینگ بانک پاسارگاد) و دبیری صدیقه نعیمیان مشاور حقوقی گروه مالی پاسارگاد برگزار شد و گزارش هیات مدیره به مجمع صاحبان سهام توسط محمد آسوده مدیرعامل این شرکت قرائت شد. طبق مصوبه مجمع مبلغ ۹۹ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال به عنوان سود نقدی سهام به سهامداران اختصاص یافت که البته این سود به عنوان بخشی از۵۰درصد باقی‌مانده سرمایه اولیه منظور شد. همچنین مبلغ ۶ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال از سود خالص به حساب اندوخته قانونی و مبلغ ۱۲ میلیارد و ۶۸۶ میلیون ریال به حساب اندوخته سرمایه ای شرکت منظور شد.

براساس مصوبه مجمع، تعداد سهام این شرکت یک میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال و سرمایه آن یک هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال است که مبلغ پرداخت شده هر سهم ۵۰۰ ریال و عایدی ۹ماهه هر سهم ۶۳/۸۲ ریال معادل ۵۲/۱۶ درصد و سود نقدی هر سهم ۵۰۰ریالی معادل ۶۵ ریال است. مجمع صاحبان سهام همچنین موسسه حسابرسی دش و همکاران را به عنوان بازرس اصلی و سید حسین عربزاده را به عنوان بازرس علی‌البدل، روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد را به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت برگزید.

گزارش هیات مدیره

محمد آسوده مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان دررابطه با عملکرد شرکت دردوره زمانی ۹ماه و ۸روزگفت: حق بیمه قبولی اتکایی قبولی در دوره مذکور بیش از ۶۵ میلیارد ریال و حق بیمه اتکایی قبولی سال‌های آینده ۵/۸ میلیارد ریال است که در مجموع حق بیمه قبولی اتکایی شرکت را به حدود ۸۴ میلیارد ریال می‌رساند. وی حق بیمه اتکایی واگذاری این شرکت را هم بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این مدت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از سوی بیمه ایرانیان خسارت پرداخت شده است.

مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان ذخایر فنی این شرکت را بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال خواند و افزود: بیش از ۷۴۰ میلیارد ریال از سرمایه‌گذاری‌های شرکت معادل ۸۷ درصد، در بخش سپرده‌های بانکی و بقیه در سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، سهام سایر شرکت‌ها، اوراق مشارکت و صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که مبلغی حدود ۸۴۸ میلیارد ریال برای کل سرمایه‌گذاری‌های شرکت را برای دوره مالی پایان آذرماه سال جاری نشان می‌دهد.

به گفته وی، ارزش جاری سهام بیمه اتکایی ایرانیان در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و سایر شرکت‌ها در تاریخ ترازنامه، نشان‌دهنده ارزش افزوده شناسایی نشده ای به مبلغ بیش از ۵/۱۵ میلیارد ریال است، ضمن این که کل سرمایه‌گذاری‌های شرکت در طول دوره ۹ ماهه فعالیت، منجر به کسب درآمدی معادل ۱۴۹/۶ میلیارد ریال شده است. آسوده، تصویب آیین‌نامه‌های مالی، معاملاتی و اتکایی، جذب سرمایه انسانی، استقرار سامانه مالی و خرید ملک برای احداث ساختمان شرکت را از فعالیت‌های عمومی بیمه اتکایی ایرانیان ذکر کرد و تصریح کرد: جمع درآمدهای بیمه ای و سرمایه‌گذاری شرکت در دوره مالی مذکور، ۲۲۳ میلیارد ریال و سود خالص پس از کسر مالیات آن حدود ۱۲۷ میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر این نکته که جمع سرمایه‌گذاری‌های بیمه اتکایی ایرانیان در ۹ ماهه فعالیت، حدود ۸۴۸ میلیارد ریال و جمع ذخایر فنی حدود ۴۲ میلیارد ریال است، ادامه داد:جمع دارایی‌ها بیش از ۹۵۲ میلیارد ریال، جمع بدهی‌ها

۵۸ میلیارد ریال و جمع حقوق صاحبان سهام در دوره مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری، بیش از ۸۹۴ میلیارد ریال بوده است. آسوده در مورد هدف‌های کمی و برنامه‌های آینده بیمه ایرانیان گفت: افزایش میزان قبولی‌های اتکایی قراردادی و اختیاری برای تولید حق بیمه اتکایی به مبلغ

۱۶۸ میلیارد ریال در سال مالی آینده، گسترش همکاری با بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه داخلی برای بهبود شرایط و توسعه بازار اتکایی کشور، توسعه ظرفیت قبولی شرکت در پذیرش ریسک با اخذ مناسب ترین پوشش‌های اتکایی در دسترس، راه اندازی بازار فرابورس شرکت و پس از آن ورود به فرابورس، بهینه سازی ترکیب و افزایش پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها برای دستیابی به سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به مبلغ ۶/۲۲۱ میلیارد ریال در دومین سال فعالیت شرکت و حفظ و گسترش ارتباط و همکاری با بیمه‌گران معتبر منطقه ای و بین‌المللی از جمله این اهداف است.

بیمه اتکایی ایرانیان آرزوی بزرگی که محقق شد

رییس‌کل بیمه مرکزی ایران نیز درمجمع عمومی صاحبان سهام بیمه اتکایی ایرانیان با یادآوری اینکه تاسیس بیمه اتکایی با سرمایه بخش خصوصی ازآرزوهای بزرگی بود که محقق شد، گفت: بیمه اتکایی ایرانیان شرکتی قانونمند، متخصص و کارآمد است که در مدت فعالیت خود به تمامی مقررات و آیین نامه‌های بیمه مرکزی مقید و پایبند بوده است.

جواد فرشباف ماهریان افزود: بیمه ایرانیان در مدت کوتاه فعالیت خود، سوددهی مناسبی داشته و همگام و همراهی مناسب برای توسعه صنعت بیمه بوده است. وی با اشاره به این نکته که بیمه اتکایی ایرانیان در این بازار با شرایط خاص، سهم مناسبی را به خود اختصاص داده و عملکرد مناسبی داشته است، ادامه داد: برای تاسیس این شرکت، یک گروه مالی خوب با پتانسیل بالا وارد عمل شد و با مدیریت متخصصان خیلی سریع توانست مجوز فعالیت این شرکت را دریافت کند.

رییس‌کل بیمه مرکزی تاکید کرد: عملکرد یک ساله این شرکت نشان می‌دهد که بسیار باکفایت و با مدیریتی ارزشمند عمل کرده است و وقتی چنین مدیران لایقی وجود دارند باید ایده‌های بزرگ تری را پایه ریزی کنیم.وی ادامه داد: موفقیت این شرکت نشان می‌دهد که جهت حرکت ما، پشتیبانی از این شرکت و اعتماد به متخصصان کاملا درست بوده است.

فرشباف با اشاره به این نکته که بیمه اتکایی ایرانیان می‌تواند خود را به عنوان یک بیمه گر اتکایی قوی در منطقه مطرح کند، خاطرنشان کرد: این شرکت علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، در پذیرش اتکایی هم می‌تواند موفق عمل کند.