گروه بورس جهانی - بازار لندن در روز ابتدایی هفته جاری 28 فوریه با افزایش قیمت بیشتر محصولات مورد دادوستد از سر گرفته شد. براساس باور معامله‌گران موج افزایشی قیمت‌ها با توجه به تحولات جهان عرب هر روز از روز قبل با اطمینان بیشتر از سوی فعالان پیگیری می‌شود.

معامله هر تن مس در بازار لندن روز ۲۸ فوریه با افزایش ۱۵۷ دلار و ۵۰ سنتی روبه‌رو شد. به طوری که هر تن از این کالا با ۹ هزار و ۸۵۷ دلار خریداری و با ۹ هزار و ۸۵۷ دلار و ۵۰سنت فروخته شد. موجودی این کالا ۴۲۱ هزار تن بود که ۴۰۲ هزار و ۲۵۰ تن از آن دادوستد شد. دادوستد هر تن آلومینیوم نیز همانند دیگر فلزات رشد کرد، اما این میزان افزایش قیمت تنها ۲ دلار بود؛ به طوری که هر تن از این کالا با ۲ دلار رشد ۲ هزار و ۵۳۱ دلار خریداری و با یک دلار و ۵۰ سنت رشد ۲ هزار و ۵۳۱ دلار و ۵۰ سنت فروخته شد. موجودی آلومینیوم ۴ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۴۷۵ تن بود که ۴ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۲۵ تن آن دادوستد شد. معامله سرب نیز رشد نسبتا اندکی کرد، در بازار لندن هر تن سرب با ۲۲ دلار و ۵۰ سنت افزایش ۲ هزار و ۵۳۳ دلار خریداری و با ۲۳ دلار رشد ۲ هزار و ۵۳۵ دلار فروخته شد. موجودی سرب ۲۹۴ هزار و ۱۲۵ تن بود که ۲۷۰ هزار و ۹۰۰ تن آن دادوستد شد. مبادلات روی نیز ۷ دلار و ۵۰ سنت گران شد و هر تن از آن ۲ هزار و ۴۷۷ دلار خریداری و ۲ هزار و ۴۷۷ دلار و ۵۰ سنت فروخته شد. موجودی روی ۷۰۸ هزار و ۳۰۰ تن بود که ۷۰۴ هزار و ۸۲۵ تن آن معامله شد. آلیاژ آلومینیوم برخلاف دادوستد دیگر فلزات موجود در بازار کاهش ۵ دلاری داشت و هر تن از آن با ۲ هزار و ۳۳۵ دلار خریداری و با ۲ هزار و ۳۴۵ دلار فروخته شد. موجودی آلیاژ آلومینیوم ۸۲ هزار و ۵۶۰ تن بود که ۸۲ هزار و ۵۲۰ تن آن معامله شد.
دادوستد نیکل و قلع نیز با واکنش مثبت معامله‌گران مواجه شد. هر تن نیکل با بیشترین افزایش قیمت بالای یک هزار دلار روبه‌رو شد، به طوری که هر تن از آن با یک هزار و 105 دلار رشد 28 هزار و 830 دلار خریداری و با یک هزار و 110 دلار افزایش 28 هزار و 840 دلار فروخته شد. موجودی نیکل 130 هزار و 80 تن بود که 120 هزار و 414 تن فروخته شد. همچنین معامله قلع با 460 دلار کاهش قیمت در خرید به 31 هزار و 800 دلار رسید و با 390 دلار در فروش به 31 هزار و 875 دلار رسید. موجودی قلع 17 هزار و 675 تن بود که 17 هزار و 290 تن آن معامله شد.