ایسنا - مدیر امور ناظرین و تالارهای بورس کالا معتقد است: نبود محدودیت‌هایی که در سال جاری بر بورس اعمال شد می‌تواند باعث بهبود وضعیت این بازار شود. محمود غفاری در پاسخ به این سوال که برای بهبود وضعیت بورس کالا چه برنامه‌ای در سال۹۰ لازم است تا اجرا شود؟ گفت: هر شرکتی برای پویا ماندن باید برنامه‌ای را در کوتاه و بلند مدت تدوین کند تا با اجرای آن به اهدافی در راستای پیشرفت امور در مقایسه با گذشته دست یابد.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس ما نیز برنامه سالانه خود را به مدیرعامل بورس کالا پیشنهاد می‌کنیم تا با بررسی و تایید نهایی برای اجرا ابلاغ شود.

وی با تاکید براینکه هر مجموعه‌ای همراه با نکات مثبت، ‌نقاط ضعفی نیز دارد و بورس نیز استثنا ندارد، افزود: آنچه که می‌توان به عنوان ضعف بورس در سال ۸۹ نام برد محدودیت‌های زیادی است که برای خریداران گذاشته شده است.

غفاری خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها که برای عرضه‌کنندگان نیز اعمال شد، با روح بورس سازگار نیست هرچند وضع فعلی کشور این ضرورت را باعث شده است.

مدیر امور ناظرین و تالارهای بورس کالا همچنین اظهار کرد: در شرایط عادی این همه محدودیت برای بورس که قرار است محلی برای عرضه همه محصولات توسط تمامی‌تولیدکنندگان دولتی و خصوصی باشد، صلاح نیست.

وی در بیان مثالی درباره محدودیت‌های اعمال شده گفت: محدودیت در اعطای پروانه برای پذیرش شرکت در بورس و یا تعیین عرضه کالا در سقف‌های مشخص برای عرضه‌کنندگان از جمله محدودیت‌هایی است که در شرایط عادی نباید اعمال می‌شد.