در نشست تخصصی مدیران فولاد مبارکه و سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی بر تعامل این دو مجموعه و تامین حداکثری نیاز مشتریان و تولیدکنندگان داخلی تاکید شد. در این نشست مدیر عامل فولاد مبارکه خواستار نقش آفرینی مضاعف این سندیکا نسبت به تحقق اهداف مشترک و مورد نظر شد. مسعود سمیعی‌نژاد با بیان تلاش روزافزون برای تقویت ظرفیت تولیدی این مجتمع خبر از رکوردشکنی‌های ماه اخیر در حوزه افزایش تولید و نیز افزایش میزان حمل و نقل محصولات در چرخه باربری مبارکه داد و آمادگی این شرکت را برای همکاری تنگاتنگ با مشتریان و واحدهای تولیدی با هدف حفظ آرامش بازار فولاد و تثبیت قیمت‌ها در روند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اعلام کرد.

سمیعی‌نژاد با بیان ایجاد زمینه و بستر لازم برای اعطای تسهیلات و اعتبارات مدت‌دار داخلی از طریق سیستم بانکی به مشتریان تولیدکننده لوله و پروفیل فولادی، ترمیم و اصلاح روندها و راهکارهای عرضه محصولات، قراردادها و شرایط عمومی فروش، حمل و نقل کالا و بهبود عملکرد نمایندگی‌های فروش، اجابت سایر زمینه‌ها و انتظارات خریداران را عملی و قابل دسترس دانسته و خواستار ارائه نظریات کارشناسی سندیکا در باب موارد مطروحه شد.

وی با تاکید مجدد بر ضرورت تسریع در آغاز همکاری مشترک برای صادرات محصولات لوله و پروفیل فولادی، رهنمودها و توصیه‌های لازم برای رفع موانع احتمالی و توسعه ظرفیت‌های موجود در این راستا را ارائه کرد.

شریفی معاونت فروش و بازاریابی مبارکه نیز ضمن اعلام آمادگی برای انجام همکاری‌های گسترده مبارکه و اعضای سندیکا به منظور تسهیل و ترمیم شرایط و روندهای فروش محصولات، اجرای کامل و بهینه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و حفظ منافع و مصالح مشترک مبارکه و واحدهای تولیدکننده لوله و پروفیل فولادی را در گرو برنامه‌ریزی روشمند و اتخاذ تدابیر موثر دانست‌.

اعضای هیات مدیره سندیکا نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حسن توجه مجموعه مدیریت فولاد مبارکه در باب اعطای تسهیلات و خدمات مناسب به اعضای سندیکا و اصلاح، بهبود و ترمیم عملکرد بخش‌ها و واحدهای مختلف این مجتمع بزرگ تولیدی مطالبات و انتظارات واحدهای عضو را در قالب عناوین و محورهایی دانستند که در پی می‌آید‌:

۱- اتخاذ روش‌های مناسب و پایدار برای تعیین قیمت محصولات فولاد مبارکه با لحاظ کلیه عوامل تاثیرگذار و رعایت اصول مشتری‌مداری براساس مصالح طرفین.

۲- تدوین قواعد لازم برای تعیین شرایط مرضی‌الطرفین مطلوب برای معاملات فیمابین با هدف تامین حداکثری نیاز واحدهای تولیدکننده لوله و پروفیل و حفظ ثبات و آرامش بازار.

۳- تقویت نقش و جایگاه سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در مناسبات مجتمع فولاد مبارکه با اعضای این سندیکا با هدف بهبود و اصلاح این مناسبات.

۴- همکاری در ایجاد زمینه‌ها و بسترهای لازم برای تاسیس تعاونی‌های تولیدی با هدف عرضه و فروش مستقیم و شفاف محصولات فولاد مبارکه.

۵- ایجاد زمینه مناسب برای تعامل مشترک برای صادرات لوله و پروفیل به منظور تحقق اهداف صادراتی طرفین در سالی که تولیدات صادرات محور نام گرفته است.