مرکز خدمات فولاد ایران- تیرآهن بال پهن وارداتی سایز ۶۰۰ میلیمتر برای تحویل در ماه آوریل در خاوردور طی دو هفته گذشته در قیمت ۸۴۰ تا ۸۵۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر معامله شده است که نسبت به قیمت ۸۲۰ تا ۸۳۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر طی نیمه دوم ژانویه و ۷۸۰ تا ۸۰۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر در اوایل ماه جاری افزایش یافته است. کارخانه‌ها در تایلند و تایوان اوایل ماه فوریه خواستار صادرات تیرآهن در قیمت ۸۵۰ تا ۸۶۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بودند و قیمت پیشنهادی همین محصول در کره ۸۶۰ تا ۸۷۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر بود. با توجه به مشخص نبودن روند آینده بازار، قیمت‌ها کمی کاهش یافت. با افت قیمت قراضه، کارخانه‌ها نیز قیمت پیشنهادی خود را پایین آوردند. البته با توجه به رشد اخیر قیمت قراضه، احتمال افزایش مجدد قیمت تیرآهن نیز وجود دارد. از آنجایی که هزینه تولید بالا رفته است، پیش‌بینی می‌شود کارخانه‌ها قیمت پیشنهادی خود را به ۸۸۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر برسانند.

در این میان برخی از تجار در سنگاپور اظهار کرده‌‌اند که به دلیل پایین بودن حجم معاملات، احتمالا کارخانه‌ها قیمت تیرآهن خود را در آینده ثابت نگاه خواهند داشت. با توجه به بالا بودن قیمت‌ها، تقاضای خرید به منظور انبارسازی کاهش یافته است و خریداران فقط در مواقع نیاز وارد بازار خرید می‌شوند.

برخی از کارخانه‌ها در چین نیز خواستار صادرات تیرآهن سایز کمتر از ۳۵۰ میلیمتر در قیمت ۷۳۰ تا ۷۵۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر خاوردور هستند. قیمت این محصول در ویتنام نیز نزولی است. چند محموله کوچک نیز دو هفته گذشته در قیمت ۷۶۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر ویتنام معامله شده است. قیمت پیشنهادی تیرآهن سایز ۲۵۰ میلیمتر چین نیز به ۷۲۰ دلار در هر تن سی‌اف‌آر ویتنام رسیده است.