دنیای‌اقتصاد - بجنورد - جواد آگاهی: در مراسمی با حضور مشاور سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یک واحد تولید آبنبات و سوهان در بجنورد به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی در این مراسم گفت: اجرای این طرح با هشت میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات بانکی و آورده کارآفرین انجام شده است.

محمدرضا باقری، مزیت این واحد تولیدی را تولید آبنبات صنعتی با برند استانی دارای قابلیت نگهداری بالا و بسته‌بندی اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح آبنبات بجنورد با برند استان خراسان شمالی به عنوان سوغات مخصوص این شهر در سطح کشور توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی در ادامه گفت: در حال حاضر ۳۷۵ هکتار زمین در داخل شهرک صنعتی استان با امکانات و تجهیزات آماده سرمایه‌گذاری است.

باقری افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان از هرگونه سرمایه‌گذاری برای واحدهای صنعتی در داخل شهرک حمایت کرده و کارآفرینان می‌توانند از وثیقه صندوق ضمانت نیز بهره‌مند شوند.

وی ارائه کمک‌های فنی و اعتباری، دریافت خرید زمین به صورت اقساط، فراهم بودن امکانات زیربنایی در داخل شهرک‌ها را از مزیت استقرار واحدهای صنعتی در داخل شهرک اعلام کرد.مشاور سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این مراسم گفت: واحدهای کارگاهی شهرک‌های صنعتی کشور تاکنون برای ۱۱ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

جمال علیرضاپور افزود: در حال حاضر دو هزار و ۶۱۴ واحد کارگاهی در داخل شهرک‌های صنعتی کشور آماده واگذاری به کارآفرینان است. وی گفت: هم اکنون بیش از ۱۱ هزار نفر کارگر در واحدهای کارگاهی فعال اشتغال دارند.