شماره روزنامه ۶۰۴۷
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • شاتا: رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از آمادگی ایران برای صادرات محصولات و صنایع «های تک» (تکنولوژی بالا) به کشورهای در حال توسعه خبر داد. غلامرضا شافعی در دیدار با رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با ذکر بخش‌هایی از ظرفیت‌های عظیم صنعتی کشور در حوزه نفت و گاز گفت: ایدرو از شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌‌گذاری در حوزه نفت و گاز استقبال می‌کند و آماده مشارکت با این شرکت‌ها در حوزه ساخت تجهیزات است.

    وی تصریح کرد: اکنون ایدرو در برخی حوزه‌های صنایع پیشرفته همچون تولید بیوایمپلنت‌ها، کاتالیست‌ها، بیواتانول از باگاس به نتیجه رسیده و صاحب دانش فنی است که می‌تواند در امر صدور دانش فنی یا سرمایه‌گذاری در تولید این محصولات با شرکت‌ها و افراد خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کشور…

  • سیروس ناصری، عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای معتقد است که امتیاز بزرگ توافق ژنو این است که بالاخره پس از 10 سال درگیری با آمریکا، آنها پذیرفتند تا غنی‌سازی را انجام دهیم و از این منظر توافق ژنو را یک «پیروزی بزرگ» می‌داند. سیروس ناصری در گفت‌وگو با «ایسنا» در پاسخ به این پرسش که شما و تیم مذاکره‌کننده قبلی در زمان حسن روحانی از استدلال آمریکا مبنی‌بر اینکه حق غنی‌سازی را برای هیچ کشوری به رسمیت نمی‌شناسد، مطلع بودید؟ با بیان اینکه «بله مطلع بودیم» گفت: «آمریکا موضع احمقانه‌ای در این‌باره دارد و بر آن مُصر است.

  • فورد می‌گوید به دلیل کمبود ارزهای خارجی در ونزوئلا نمی‌تواند قطعات مورد نیاز برای مونتاژ خودروهایش را به این کشور وارد کند، بنابراین مجبور است فعلا تولید را متوقف کند. خودروسازان خارجی هم مانند دیگر بخش‌های خصوصی در ونزوئلا از دولت سوسیالیست ونزوئلا شکایت دارند، چرا که سیاست‌های کنترلی‌اش موجب تاخیر در خرید دلار شده و آنها را از وارد کردن قطعات اساسی موردنیازشان ناتوان کرده است. کارگران شاغل در کارخانه فورد در شهر والنسیا به رویترز گفته‌اند که این کارخانه دستکم تا پایان ماه مه تعطیل خواهد بود.

  • نفت و پتروشیمی: در شرایطی، توسعه و تکمیل پنج فاز از پارس جنوبی تا پایان سال جاری، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزیر نفت کشور در بخش گاز محسوب می‌شود که به عقیده تحلیلگران نفتی، دیپلماسی انرژی زنگنه مبتنی بر توسعه گاز است، به‌طوری‌که این روزها بیشتر از هر زمانی خبرهایی مبنی بر فروش گاز به بیرون مرزهای ایران منتشر می‌شود. وزارت نفت قصد دارد گاز را به همسایگان غربی کشورمان بفرستد، به طوری که مذاکراتی با ترکیه حول افزایش صادرات گاز به میزان دو برابر مقدار کنونی صورت گرفته است. این در حالی است که مدت‌ها است که ایران و ترکیه بر سر قیمت گاز با هم اختلاف نظر دارند؛ به طوری‌که ترکیه از ایران در یک دادگاه بین‌المللی شکایت کرده‌ است.

  • گروه بورس: دیروز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری طی نامه‌ای از اعتبار اختصاصی به پارک فناوری با موضوع تشکیل و تقویت این بازار خبر داد. پارک فناوری پردیس به مخترعان، سرمایه‌گذاران و تمامی مشارکت‌کنندگان در بازار دارایی فکری فرابورس، اعتبارات ویژه‌ای ارائه خواهد داد. بر این اساس، حمایت از 10 طرح اول متقاضی حضور در این بازار، بر مبنای ارزیابی و ارزش گذاری انجام شده و تا سقف 70 درصد ارزش برآورده شده، خواهدبود. در این بین، سقف تسهیلات قابل ارائه در این قالب، به خریداران هر یک از طرح‌های ده‌گانه مذکور پنج میلیارد ریال اعلام شده است.

  • گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک رفاه کارگران از همه مدیران این بانک خواست اجرای دقیق نرخ‌های سود سپرده‌های کوتاه‌مدت و مدت‌دار را مورد تاکید قرار دهند. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه،همه شعب این بانک موظفند نرخ‌های ابلاغی بانک مرکزی را به دقت اعمال کرده و همسو با سیاست‌های کلان اقتصادی برای برقراری نظم و انضباط پولی در کشور همکاری لازم را داشته باشند. همچنین بانک رفاه کارگران با اجرای دقیق نرخ‌های اعلام‌شده، موظف است همانند سایر بانک‌های کشور از ارائه هر گونه محصول که نرخ موثر آن بیشتر از نرخ‌های مندرج در جدول مورد توافق باشد، خودداری کند.

  • تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حالی باید هفته‌ آینده در جام‌جهانی به میدان برود که 6 چهره‌ شاخص این تیم تا به حال حاضر به همراهی تیم ملی نشده‌اند. به گزارش «ایسنا»، جام‌جهانی کشتی فرنگی از پنج‌شنبه هفته آینده در سالن شهدای هفتم تیر تهران، آغاز می‌شود. پس از اینکه محمد بنا در هفته‌ قبل تیم ملی را ترک کرد و اردوی تیم ملی تعطیل شد، فدراسیون کشتی، ناصر نوربخش را به عنوان مربی ارشد معرفی کرد تا تیم ملی از سرگردانی خارج شود. پس از این اتفاقات اکثر کشتی گیران از جمله بشیر باباجانزاده، فرشاد علیزاده، مهدی علیاری، داوود اخباری، مجتبی کریم‌فر، بهنام مهدی‌زاده، محسن حاجی‌پور، یوسف قادریان و هادی علیزاده پورنیا به اردوی تیم ملی برگشتند اما شش چهره شاخص کشتی فرنگی ایران یعنی حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی،…

  • سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، برای بررسی و انجام طرح جامع مطالعاتی توسعه معادن زغال‌سنگ کشور در مناطق زغال خیز فراخوان داد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، این سازمان در این فراخوان در نظر دارد از شرکت‌های مشاور حائز صلاحیت و دارای گواهینامه معتبر از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری که از مشاوران خارجی (اشخاص حقوقی) مجرب و توانمند مورد تایید کارفرما استفاده می‌کنند، دعوت به عمل آورد تا پیشنهادهای خود را ارائه دهند. شرکت‌های مشاور باید با رعایت قانون، با حداکثر استفاده از خدمات فنی و مهندسی داخلی داشته باشند.

  • گردهمایی مترجمان مجموعه داستان‌های ژانر وحشت از سوی نشر ویدا در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، تعدادی از مترجمان رمان‌های ژانر وحشت عصر امروز چهارشنبه در نمایشگاه کتاب تهران با مخاطبان خود دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. در این برنامه، این مترجمان درباره آثاری که ترجمه کرده‌اند به سوالات خوانندگان خود پاسخ می‌دهند. نشر ویدا امسال طرح «کتاب‌باران» را به اجرا گذاشته که بر اساس آن، به اندازه‌ 50 درصد از میزان خرید کتاب، به خریداران کتاب هدیه می‌دهد. این انتشارات در این دوره از نمایشگاه با بیش از 100 کتاب چاپ اول حضور دارد که بخش زیادی از آن در دسته کتاب‌های معمایی و کارآگاهی و ژانر وحشت منتشر شده‌اند.