شماره روزنامه ۶۰۴۷
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • یک دوره آموزشی با عنوان «فنون مذاکرات اثربخش و مهارت‌های ارتباطی» روز پنج‌شنبه سوم خردادماه به مدت چهار ساعت ازسوی «دنیای‌اقتصاد» برگزار می‌شود.به گزارش واحد آموزش «دنیای‌اقتصاد» می‌دانیم که حتی اگر ایده‌ها، تولیدات و توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشیم، اما بلد نباشیم آن را با بیان شیوا و موثر به دیگران ارائه و عرضه کنیم، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.در بسیاری از کشور‌های پیشرفته و حتی در حال توسعه دنیا، مهارت‌های ارتباطی، سخنرانی و فن مذاکره به‌عنوان یک ابزار بسیار کاربردی و ضروری، آموزش داده می‌شود.
  • نرخ بیکاری کشورهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی بدون تغییر نسبت به ماه گذشته و در سطح 4/ 5 درصد باقی ماند.
  • نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه بخشنامه ارزی دولت، صادرات طلای سرخ را مختل کرده است، گفت: این بخشنامه باعث رواج قاچاق زعفران شده است.
  • رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان از بسته شدن برخی حساب‌های ایرانیان در گرجستان خبر داده است. دلیل این موضوع از سوی بانک مرکزی ورود حجم متفاوت ارز به حساب‌ها عنوان شده است. به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، سیده فاطمه مقیمی گفت: بسیاری از موارد به‌دلیل بحث اقامتی و مهاجرتی بوده که درحال بررسی هستند. همچنین مقداری هم به شرایط تحریمی که آمریکا دوباره علیه ایران اعمال کرده باز می‌گردد.
  • گمرک اعلام کرده است کالاهایی که به‌صورت موقت وارد کشور می‌شوند، در صورتی که نیاز به تامین ارز نداشته باشند، مشمول ضوابط ثبت‌سفارش نیستند. به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک جمهوری اسلامی ایران با صدور بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد: با عنایت به اعلام قبلی سازمان توسعه تجارت ایران در سال ۱۳۹۲ مبنی بر عدم نیاز به ثبت‌سفارش برای ترخیص کالاهای تحت رویه ورود موقت برای پردازش موضوع ماده ۵۱ قانون امور گمرکی، به پیوست تصویرنامه شماره ۹۷.۵۱۹۲۷ مورخ ۲۲ اردیبهشت ۹۷ معاون محترم بانک مرکزی منضم به صورت‌جلسه هشتم کارگروه موضوع ماده ۱۴ تصویب‌نامه شماره ۵۵۳۰۰.ت. ۴۳۵۳ مورخ 22/ 1/ 97 ارسال و اعلام می‌دارد: مطابق بند ۳ صورت‌جلسه موصوف، کالاهایی که به‌صورت موقت به کشور وارد می‌شوند؛ در صورتی که نیاز به تامین ارز نداشته…
  • براساس آنچه عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک اعلام کرده است، طبق آمارها 99 درصد از پوشاکی که از چین و امارات به ایران وارد می‌شوند قاچاق است.
  • نمای عینی بازار ساخت‌وساز شهر تهران از بروز نوعی «نگرانی رونق‌زا» در میان دو بازیگر اصلی حوزه ساخت مسکن خبر می‌دهد. بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» از وضعیت بازار مشارکت در ساخت مسکن که بخش قابل‌توجهی از عرضه واحدهای مسکونی نوساز به واسطه این روش پرکاربرد ساختمانی انجام می‌شود، نشان می‌دهد در شرایط فعلی وجود نوعی نگرانی مشترک اما از دو جنس متفاوت، در میان «مالکان املاک کلنگی» و «سازندگان مسکن» موجب افزایش تمایل برای ساخت مشارکتی مسکن شده است.
  • دومین ماه بهار در شرایطی به پایان رسید که بازارها دو فاز کاملا متفاوت را پشت‌سر گذاشتند. در نیمه نخست اردیبهشت، نگرانی از تصمیم ترامپ درباره برجام باعث شد تا نرخ‌ها در بازارهای ارز و سکه افزایشی و قیمت سهام کاهشی شود. از آنجا که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با مخالفت جامعه جهانی همراه بود، روند بازارها در نیمه دوم این ماه معکوس شد؛ بنابراین بورس با پیشتازی سهام کوچک‌تر، بخش عمده زیان خود را جبران کرد و دلار و سکه روند کاهشی را تجربه کردند.
  • فاطمه اسماعیلی
    پرونده فرابورس ایران در دومین ماه سال‌جاری در شرایطی بسته شد که نماگر این بازار در آخرین روز کاری اردیبهشت‌ماه در سطح یک هزار و 107 واحدی قرار گرفت که هر چند نسبت به روز 30 اردیبهشت کاهش داشت اما در کل،این ماه را با ثبت رشد بیش از 4 درصدی (معادل 2/ 43 واحد) به پایان رساند. حجم و ارزش معاملات نیز در این ماه روند صعودی در پیش گرفت. به این ترتیب میانگین ارزش معاملات، افزایش 6 درصدی و میانگین حجم مبادلات نیز رشد 55 درصدی را در مقایسه با عملکرد فروردین‌ماه تجربه کردند. بر این اساس بازدهی این بازار از ابتدای سال تاکنون به حدود یک درصد رسید. در عین حال طی معاملات اردیبهشت، صنایع کوچک فرابورسی بیشترین بازدهی در میان دیگر صنایع را نصیب سهامداران خود کردند.
  • بورس تهران معاملات آخرین روز اردیبهشت‌ماه را با رشد شاخص کل پشت‌سر گذاشت تا زنجیره صعود شاخص در نیمه دوم این ماه تکمیل شود. نماگر کل بازار طی روز گذشته با حمایت بزرگان گروه فلزی- معدنی رشد 91 واحدی را ثبت کرد و به سطح 95 هزار و 227 واحدی دست یافت. بازگشایی مثبت بازارهای جهانی، تقاضای مطلوب محصولات فولادی در بورس کالا و انتشار غافلگیرکننده گزارش عملکرد برخی شرکت‌های خودروساز و پالایشگاهی از مهم‌ترین رویدادهای اثرگذار بر جریان معاملات و روند قیمت‌های سهام طی روز گذشته بود. به نظر می‌رسد پس از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های سال قبل، عملکرد ماهانه بنگاه‌ها، به ویژه گروه‌های بزرگ و وابسته به ارز از اهمیت حیاتی برای سهامداران برخوردار است و در تعیین مسیر نقدینگی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.