شماره روزنامه ۶۰۴۷
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • رقم پرداختی از سوی پرسپولیس برای مجانی شدن طبقه دوم ورزشگاه آزادی در مسابقات خانگی این تیم مشخص شد. روز گذشته مهدی تاج در جمع خبرنگاران در این مورد گفت: «رایگان شدن بلیت بازی‌های پرسپولیس با هماهنگی سازمان لیگ بوده است. این باشگاه برای هر بازی 20 میلیون تومان پرداخت می‌کند که این هزینه برای اتوبوسرانی، خدمات انتظامی و خدمات ورزشگاه است. » بنا به گفته رئیس سازمان لیگ، ممکن است این سیاست به یک رویه در فوتبال ایران تبدیل شود: «این موضوع را ما بررسی کردیم و دیدیم که به دو دلیل هواداران استقبال کردند.

  • سیدمهدی حسینی

    کارشناس ارشد حمل‌ونقل ریلی

    در دو مطلب قبلی که چندی پیش در همین صفحه منتشر شد به ضرورت وجود بنادر خشک در کشور پرداخته و اشاره شد که به‌دلیل وجود تراکم جمعیتی در پهنه شمالی کشور، نقطه‌ای در این منطقه که دسترسی مناسبی به شبکه حمل‌ونقل مخصوصا راه‌آهن داشته باشد، می‌تواند گزینه مناسبی برای ایجاد و راه‌اندازی بندر خشک در کشور باشد. آمار سازمان حمل‌ونقل پایانه‌ها نیز نشان می‌دهد که بیش از نیمی از کانتینرهای وارداتی در بندر شهید رجایی که اصلی‌ترین بندر کانتینری کشور است، به مقصد تهران و پهنه شمالی کشور بارگیری می‌شوند.

  • دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر با حضور استاندار قزوین طرح بزرگ تعریض و بهسازی بلوار خلیج‌فارس به بهره‌برداری رسید. در این مراسم، لطفی، شهردار الوند گفت: این طرح با طول 14 کیلومتر در مسیر رفت و برگشت، 15 کیلومتر جدول‌گذاری، 35000 مترمکعب خاک‌برداری و 30 هزار مترمربع قیرپاشی، با اعتبار 45 میلیارد ریال در مدت سه ماه به بهره‌برداری رسید.

    وی افزود: سال آینده 10 میلیارد ریال اعتبار نیز برای روکش سراسری آسفالت این محور در نظر گرفته شده است. لطفی در ادامه به اجرای طرح بلوار ولایت اشاره کرد و گفت: این طرح که نزدیک به 8 کیلومتر آسفالت‌ریزی در مسیر رفت و برگشت آن صورت گرفته است، اکنون در مرحله تعیین پیمانکار برای تامین روشنایی قرار دارد.
  • نخستین هتل دریایی ایران با طرح ایرانی و سنتی «ترنج»، همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و افتتاح 15 طرح خدماتی، صنعتی و گردشگری دیگر در جزیره کیش به بهره‌برداری رسید. به گزارش «ایسنا» این هتل دریایی در کنار پروژه‌های دیگری شامل چند مجتمع مسکونی و دو هتل به بهره‌برداری رسید که هتل دریایی دارای 100 سوئیت، کف شیشه‌ای و استاندارد پنج ستاره و روی دریای جنوب ساخته شده و طرح ساخت اتاق‌هایش شبیه طرح ایرانی و سنتی «ترنج» است. همچنین برخی دیگر از طرح‌های گردشگری که همزمان بهره‌برداری شدند شامل طرح توسعه و نوسازی پلاژ آقایان، بهره‌برداری از محل آماده‌سازی رقابت‌های جهانی والیبال ساحلی و مجتمع ویلایی مجهز 100 واحدی می‌شوند.

  • خبرگزاری فارس: اتلاف بالای برق در شبکه سراسری کشور باعث شده تا توانیر و وزارت نیرو برای رساندن عدد اتلاف به سطح استانداردهای جهانی از کره‌جنوبی برای کاهش اتلاف برق در ایران و بالا بردن راندمان نیروگاه‌ها درخواست کمک کنند. پس از اینکه قرار شد یک شرکت فرانسوی برای کاهش هدرروی آب در تهران به کمک وزارت نیرو بیاید، یک شرکت کره‌ای با نام «کپکو» نیز به درخواست وزارت نیرو و توانیر به ایران خواهد آمد، تا اتلاف برق را در شبکه کاهش دهد.

    براساس این گزارش، آرش کردی مدیر عامل توانیر در این باره گفت: هیات‌های کارشناسی دو طرف ضمن بررسی‌های دقیق‌تر، زمینه انعقاد تفاهم نامه‌ای را که بتواند نقشه راه همکاری‌های دوکشور را در نظر بگیرد، مورد توجه قرار دهند.

  • گروه جهان: اردوغان شمشیر را از رو بست و علیه متحد خود آمریکا سخن گفت. او آمریکا را متهم به همراهی با تروریست‌ها کرد. تروریست‌ها از دید اردوغان کردهای سوری هستند که ارتباط نزدیکی با گروه پ‌ک‌ک دارند. اما این گروه‌ها مهم‌ترین متحدان آمریکا در جنگ با داعش به حساب می‌آیند و از مهم‌ترین عوامل زمینگیر شدن نیروهای داعش در سوریه محسوب می‌شوند. به نوشته روزنامه تودی زمان، رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهاراتی تند با انتقاد از حمایت آمریکا از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه از واشنگتن خواست که بین ترکیه و این حزب یکی را انتخاب کند.

  • گروه بازرگانی: محمدمهدی بهکیش، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل امکانات ICC برای دوران پساتحریم را تشریح کرد. دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل معتقد است: با سابقه بیش از 50 ساله ایران در اتاق بازرگانی بین‌المللی، در این مرحله مهم پساتحریم می‌توانیم از ICC کمک بگیریم. بهکیش به پایگاه خبری اتاق بازرگانی تهران گفت: اتاق بازرگانی بین‌الملل، دریچه بسیار مهمی است که به همه ماخذهای کسب‌وکار دنیا دسترسی دارد. چراکه همه فعالان اقتصادی بزرگ عضو ICC هستند. به‌عنوان مثال در آلمان بزرگ‌ترین تاجران آلمانی عضو ICC هستند.

  • معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: عملیات عمرانی تونل شهری شهدای غزه (حکیم) به پایان رسیده و این تونل در حال حاضر در مرحله تجهیز قرار دارد. علیرضا جاوید با بیان اینکه ادامه بزرگراه شهید حکیم از تقاطع بزرگراه آزادگان تا اتوبان تهران- کرج و در ادامه آن تا جاده مخصوص کرج به طول 16 کیلومتر از پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری تهران به‌شمار می‌رود گفت: این مسیر علاوه‌بر محور بزرگراهی شامل 2 تقاطع غیر همسطح قابل توجه به نام کاروان سنگی یک و دو است.

    .
  • سیدحسن خمینی احراز ‌صلاحیت نشد
  • گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران هفته گذشته شاهد تداوم رشد بازار تحت فشار شدید ورود نقدینگی و تمایلات نوسان‌گیری بود و با افت و خیزهای قابل ملاحظه‌ای مواجه شد.

    هفته گذشته بازار همچنان با رشد قیمت‌ها مواجه بود هر چند این رشد به دلیل ویژگی‌های بازار سرمایه ایران از جمله وجود دامنه نوسان، حجم قابل ملاحظه معاملات اعتباری و حرکت‌های گروهی با رشد در بازارهای دیگر دنیا متفاوت بوده و به دلیل همین تفاوت‌ها میزان رشد و سرعت آن و البته کاهش قیمت‌ها نیز شرایط متفاوتی دارد. در این شرایط بازار پس از چند جهش در میانه هفته تحت تاثیر تمایل معامله‌گران به شناسایی سود با ریزش قیمت‌ها مواجه شد.