شماره روزنامه ۶۰۴۶
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه مسکن:‌ گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت بازار مسکن در پاییز سال 94 نشان می‌دهد، روند کاهنده قیمت مسکن متوقف شده است. شتاب افت معاملات زمین هم به نصف رسیده، به این معنا که رویکرد در معاملات زمین که مقدمه ساخت و ساز است نسبت به نیمه اول سال 94 کمتر شده است. در نیمه اول سال 94خرید وفروش زمین 40 درصد نسبت به نیمه اول سال گذشته کاهش پیدا کرده بود اما در پاییز امسال 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. متوسط قیمت فروش هرمتر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده ازطریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران متری 4 میلیون و 410 هزار تومان بوده است که نسبت به فصل تابستان 4/ 0 درصد رشد داشته و نسبت به فصل مشابه سال قبل بدون تغییر بوده است وهمچنین تعداد معاملات فروش زمین یا…

  • گروه بنگاه‌ها: گواهینامه‌های استاندارد مدیریت ریسک، مدیریت امنیت اطلاعات و سیستم مدیریت یکپارچه در شرکت پتروشیمی مارون برای مدت یک سال تمدید شد. به گزارش روابط ‌عمومی پتروشیمی مارون به دنبال بازدید گروهی 9 نفره متشکل از ممیزان خارجی در این شرکت بررسی‌هایی در زمینه اسناد و مدارک مجوز تمدید گواهینامه‌های ایزو 9001 ویرایش 2015، ایزو 14001، ویرایش 2015، ایزو 18001OHSAS ویرایش 2007، ایزو 10002 ویرایش 2014 و ایزو 50001 ویرایش 2011 و اخذ ایزو 31000 و ایزو 27001 صادر شد. براین اساس و مطابق قوانین، پتروشیمی مارون به مدت یک سال مجاز به استفاده از نشان این استانداردها در تبلیغات خود هستند.

  • هشت پروژه به ارزش حدود ١٠ میلیارد تومان در انبار نفت ری با حضور مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌طور رسمی افتتاح شد. ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با «شانا» با بیان اینکه انبار نفت ری به دلیل قرارگرفتن در کریدور جابه‌جایی‌ فرآورده‌های نفتی کشور در حقیقت قلب تپنده شرکت پخش به شمار می‌آید، گفت: بخش عمده‌ای از فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه‌های آبادان، بندر عباس، اصفهان و شازند از طریق خط لوله پس از تامین سوخت شهرهای مسیر به این انبار منتقل و از آن جا به مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور ارسال می‌شود.

  • گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر ضرورت فراگیر شدن بانکداری الکترونیکی گفت: این بانک به‌عنوان بانک پیشگام در عرصه بانکداری نوین نقش بسزایی در تحقق اهداف نظام بانکی داشته است. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، اسماعیل لـله‌گانی همزمان با جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در بازدید از شعب این بانک در شهرکرد افزود: استقبال خوبی از سوی کاربران برای استفاده از بانکداری الکترونیکی انجام شده و این نکته مهمی در تعمیم و تسری بانکداری نوین در ابعاد گوناگون است.

  • بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی جهان،‌ متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ مهندس مرضیه شاهدانی مدیر‌عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به همراه مدیر عامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس در دیدار با رئیس هیات عامل ایمیدرو با ارائه خبر فوق تصریح کرد: شرکت آلمانی بی‌ای‌اس‌اف (BASF) آماده سرمایه‌گذاری 4میلیارد‌دلاری در منطقه ویژه صنایع معدنی پارسیان برای احداث صنایع پتروشیمی است.

    منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان که توسط ایمیدرو با هدف توسعه صنایع فولاد،‌ آلومینیوم،‌ پتروشیمی و.

  • گروه اقتصاد بین‌الملل: سه خودروساز بزرگ آلمانی اعلام کردند 5/ 2 میلیون دستگاه خودرویی را که مجهز به کیسه‌های هوای ساخت شرکت تاکاتا هستند، در ایالات متحده فراخوان می‌کنند. به گزارش رویترز، شرکت‌ فولکس‌واگن اعلام کرد 850 هزار خودرو را فراخوان می‌کند. شرکت بی‌ام‌و نیز گفته است 840 هزار خودرو را فراخوان می‌کند. شرکت دایملر هم قرار است 840 هزار خودرو را فراخوان کند. خودروهایی که قرار است فراخوان شوند مجهز به کیسه‌های هوای ساخت شرکت تاکاتا هستند. این فراخوان‌ها مدل‌های جدیدتر را نیز دربر می‌گیرد به طوری که یک مدل خودروی 2015 بی‌ام‌و شامل این فراخوان‌ شده است.

  • سهراب رحیمی شاعر؛ مترجم و روزنامه‌نگار ساکن سوئد درگذشت. روز پنج‌شنبه خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه پیکر این فعال فرهنگی مقیم سوئد در خودرویی سوخته کنار یکی از جاده‌های شهر مالمو سوئد کشف شد. در همین رابطه پلیس سوئد در گفت‌وگویی با روزنامه اکسپرسن اعلام کرد که در این باره گزارشی دریافت کرده و از یک نفر نیز بازجویی به عمل آورده است، اما اطلاعات بیشتری درباره چگونگی حادثه یا دلیل این مرگ، ارائه نکرد. با این حال پلیس مایل است تا مشخص شدن نتایج تحقیقات، این حادثه را تحت‌عنوان «قتل» طبقه‌بندی کند.

  • امیرهامونی

    مدیرعامل فرابورس ایران

    بازار سرمایه به واسطه جایگاه انکارناپذیری که در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی، افزایش سرمایه و کسب درآمد برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی دارد، طی 100 سال اخیر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در کشورهای مختلف ایفای نقش کرده و به خصوص در کشورهای توسعه یافته، بیش از نیمی از مردم به نوعی با بازار سرمایه کشور خود ارتباط برقرار کرده‌اند.

    این بازار در کشور ما نیز طی سال‌های گذشته در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته و توسعه نهادهای پیرامون آن موید همین موضوع است، ضمن آنکه بعد از اجرای اصل 44 قانون اساسی که تاکید آن بر خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی است، بازار سرمایه و به تبع آن فرابورس و بورس به‌عنوان بازوی اجرایی این قانون نقش…

  • صالحه حسینی

    مترجم: صالحه حسینی

    منبع: HBR

    بازاریابی در اقتصاد دیجیتالی حال حاضر بسیار مشکل‌تر از زمانی است که از رسانه‌های جمعی برای بازاریابی استفاده می‌شد. در آن زمان یک بودجه عظیم و یک پیام قوی برای اینکه مصرف‌کنندگان شما را به یاد بیاورند کافی بود. اما اکنون نه‌تنها پراکندگی مخاطبان نیاز به رویکرد‌های هدف‌گیری بیشتری دارد، بلکه فعالیت‌های دیجیتالی نیز ردیابی می‌شوند. بنابراین حتی اگر شما موفق به ایجاد آگاهی از برند شوید، ممکن است رقبایتان با پیشنهادهای رقابتی، مصرف‌کنندگانی را که شما هدف‌گیری کرده‌اید، مجددا به نفع خود هدف‌گیری کنند.

  • اقتصادنیوز: شرکت همراه اول شماره‏تلفن‏های رند خود را به غیر از دو شماره تقویمی از 500 هزار تا 2 میلیون و 600 هزار تومان قیمت پایه به مزایده گذاشته است. در میان شماره تلفن‏های رند همراه اول که به مناسبت دهه فجر روی سایت این شرکت قرار گرفته است، دو شماره تلفن انقلابی یکی به میزان پنج و دیگری به میزان هفت میلیون تومان به مزایده گذاشته شده‏اند.

    شماره این خط که با عنوان شماره‏های تقویمی به مخاطبان پیامک شده است، روز پیروزی انقلاب اسلامی را با کد 091 به همراه دارند. قیمت پایه این شماره‏ها (9113571122 و دیگری 9122111357) پنج و هفت میلیون تومان پیشنهاد شده است، البته ممکن است در زمان خرید این دو خط تلفن همراه به مبالغی بیش از این خریداری شوند.