شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • بانک آینده اعلام کرده با هدف حمایت از تولید داخلی، حفظ و ایجاد اشتغال و به‌منظور کارگشایی و یاری‌رسانی به اقشار مختلف جامعه، نسبت به پرداخت تسهیلات در قالب طرح «کارگشا» اقدام کرده است. در طرح کارگشای بانک آینده، مشتریان می‌توانند برای خرید انواع کالا و خدمات ایرانی 50 تا 700 میلیون‌ریال تسهیلات دریافت کنند. بنا بر این گزارش نرخ سود تسهیلات این طرح، 18 درصد و نحوه بازپرداخت آن نیز به‌صورت اقساطی (حداکثر 36 ماهه)، تعیین شده است. مشتریان این بانک می‌توانند برای اطلاع بیشتر از شرایط دریافت این تسهیلات، به شعب بانک آینده در سراسر کشور مراجعه کنند یا با مرکز تماس مشتریان بانک آینده تماس بگیرند.
  • بیمه تعاون، در سال 99 بیش از 9 میلیارد ریال به صاحبان مشاغل بابت توقف کسب و کار ناشی از پاندمی کرونا خسارت پرداخت کرد. محمد باباکردی، مدیر مسوولیت و مهندسی شرکت بیمه تعاون با اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون شهرهای همدان، کرمان، تبریز، تهران، شیراز، اردبیل و قزوین از بیمه تعاون بابت تعطیلی کسب و کار ناشی از پاندمی کرونا خسارت دریافت کرده‌اند. وی افزود: فروشگاه‌های لوازم‌خانگی و کادویی، فروشگاه‌های کیف و کفش، فروشگاه‌های لوازم ورزشی، پوشاک‌فروشی‌ها، خرازی‌ها، رستوران‌ها، قنادی و خشکبارفروشان، کتابفروشی و طلافروشی‌ها عمده کسب و کارهایی بودند که از بیمه تعاون، خسارت تعطیلی کسب و کار ناشی از پاندمی دریافت کردند. مدیر مسوولیت و مهندسی شرکت بیمه تعاون ادامه داد: در این میان، همدان به لحاظ تعداد کسب‌وکارها و تبریز به…
  • ۵۰میلیارد تومان تسهیلات برای اتمام پروژه بزرگراه بیرجند -قائن توسط بانک مسکن پرداخت می‌شود. این خبر را محمد حسن علمداری، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن اعلام کرد و گفت: در قالب ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تسهیلاتی بالغ بر ۵۰میلیارد تومان برای اتمام پروژه بزرگراه بیرجند - قائن از سوی بانک مسکن به این پروژه تزریق شده است.
  • یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.
  • قیمت کاغذ در ادامه روند رو به رشد سه ساله خود همچنان رو به افزایش است و فعالان بازار نگران افزایش قیمت دوباره این محصول در سال آینده هستند و ناشران نیز از هم‌اکنون به تمهیداتی برای حفظ چرخه کاری خود در سال 1400 می‌اندیشند. در دو، سه سال اخیر با توجه به افزایش چندین‌باره قیمت کاغذ، قیمت کتاب نیز افزایش قابل‌توجهی پیدا کرد و بسیاری از کتاب‌فروشان و ناشران را مجبور کرد تا روی قیمت کتاب‌های قدیمی هم برچسب قیمت جدید بزنند. این اتفاق باعث چند‌نرخی شدن قیمت کتاب در بازار شد. به این ترتیب که یک کتاب واحد در چند کتاب‌فروشی مختلف، چند قیمت مختلف دارد و دوستداران کتاب را برای پیدا‌کردن کمترین قیمت کتاب‌ها، روانه مغازه‌های مختلف می‌کند.
  • مسابقه خوانندگی «زیر چتر ترانه» با حضور علاقه‌مندان، کارشناسان و هنرمندان عرصه موسیقی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۰ از رادیو صبا پخش می‌شود. رضا عزتی، تهیه‌کننده برنامه که این روزها مشغول تولید مسابقه است، توضیح داد: «زیر چتر ترانه» نوروزی به شیوه‌ای متفاوت آماده شده است، این دوره شامل آزمون ورودی است، که داوران طی این برنامه از بین ۲۰ شرکت‌کننده که به این مرحله راه یافته‌اند، ۹ شرکت‌کننده را انتخاب می‌کنند تا در سه گروه ۳ نفره به رقابت بپردازند.
  • یک دیرینه‌شناس معتقد است با کمک یک نقاشی چندهزارساله مصری شواهدی از وجود یک نوع غاز منقرض‌شده را کشف کرده است. حدود پنج‌هزار سال پیش یک هنرمند تصویری از چند غاز را با جزئیات خارق‌العاده در مقبره یکی از مقام‌های عالی‌رتبه مصر باستان نقاشی کرد. نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد این نقاشی که از آن به‌عنوان «مونالیزای مصر باستان» یاد می‌شود، نوع منقرض‌شده‌ای از غاز را به تصویر می‌کشد که پیش‌تر دیده نشده بود. این نقاشی که ۴۶۰۰ سال قدمت دارد و با نام «غازهای میدوم» شناخته می‌شود در حوالی سال ۱۸۰۰ در مقبره بالاترین مقام دربار یکی از فرعون‌های مصر کشف شد. این مقبره در «میدوم» یک محوطه باستان‌شناسی در مصر قرار دارد.
  • نشریه گاردین در قالب گزارشی تصویری به مرور رویدادها و اخبار جهان از نگاه عکاسان خبرگزاری‌های مختلف پرداخته است. در این گزارش سه عکس از آثار منتخب گاردین را با توضیح کوتاهی در کنار هر عکس مشاهده می‌کنید. این عکس‌ها هفته گذشته در نقاط مختلفی از جهان ثبت شده است.
  • روز گذشته فریدون جیرانی، کارگردان مطرح به مناسبت زادروزش به موزه سینمای ایران رفت و در سلسله گفت‌وگوهای تاریخ شفاهی شرکت کرد. وی در این نشست درباره آشنایی‌اش با سینما گفت شانس بزرگ من این بود که پدرم به سینما علاقه داشت، از دوران نوجوانی به سینما می‌رفت و از فیلم‌ها خاطره داشت.
  • محمدتقی بهار معروف به ملک‌الشعرا، در دوران نامزدی با همسر آینده‌اش سودابه بهار، طبق رسم آن روزگار نامه‌های زیادی به او می‌نوشت. آنچه در ادامه می‌خوانید پاسخ این شاعر به نامه معشوق خود است؛ هرچند به‌نظر می‌رسد بیش از آنکه سخن عاشقانه‌ای در میان گذاشته شود، روحیه انتقادی بهار موجب شده بود توجهش به نکات ادبی جلب شود.