شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : %D9%BE%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%DB%8C%D9%86 %D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87

  • تسنیم نوشت: حسین مرعشی، عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خبر داد که لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان امروز منتشر می‌شود. او با بیان اینکه محمدرضا عارف، سر لیست اصلاح‌طلبان است گفت: على مطهرى نیز نفر دوم لیست اصلاح‌طلبان است. او افزود: لیست نهایى متشکل از 8 خانم و ٢٢ نفر آقاست. .
  • آی تی ایران: شاید این آمار برای شما هم عجیب به‏نظر بیاید که هر سال در سراسر جهان هزاران نفر راه خود را در مناطق کوهستانی و جنگلی گم می‏کنند. به‌عنوان نمونه، تنها درسوئد، مراکز ارائه‌دهنده خدمات اضطراری هر سال به تماس چیزی در حدود هزار نفر که راه خود را پیدا نمی‏کنند پاسخ می‏دهند. این در حالی است که فرآیند یافتن افراد نیازمند کمک و یاری رساندن به آنها در شرایط یادشده، هزینه‏بر و طاقت‏فرسا است. با این وجود پهپادها می‏توانند نقشی موثر در کمک به تیم‏های ارائه‏دهنده این‌گونه خدمات ایفا کنند.

  • ایسنا: معاون اول رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه «تخلفات انتخاباتی نسبت به ادوار گذشته انتخابات کمتر بوده است» از کاندیداها خواست در دوران تبلیغات انتخاباتی قوانین را رعایت کنند تا نیازی به ورود دستگاه قضایی نباشد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن همچنین افزود: دستگاه قضایی همچنان به هر میزانی که از تخلفات انتخاباتی اطلاع یابد، با آن برخورد خواهد کرد. در خبری دیگر عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور نیز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن، به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی و نیز پایبندی نامزدها به قانون اشاره کرد و گفت: هیات‌های بازرسی ما تمام حرکات نامزدها را در تمام مراحل زیر نظر دارند.

  • عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشتباه خواندن مسیر دولت در پرداخت یارانه نقدی گفت: پالایش مسیر هدفمندی یارانه‌ها برای حذف حداقل ۲۵ درصد دریافت‌کنندگان یارانه که نیازی به آن ندارند، ضروری است.

    ناصرعاشوری قلعه رودخانی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به سیاست‌گذاری اشتباه دولت در پرداخت یارانه نقدی گفت: پرداخت یارانه نقدی عقبگرد کشور و نابودی تولید ملی را به همراه داشته است. نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هدف از اجرای قانون هدفمندی توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه بوده است، تصریح کرد: مسیر هدفمندی با پرداخت‌های نقدی ناهموار شده و مشکلات بسیاری را برای اقتصاد به‌وجود آورده است.

  • ترازوی آشپزخانه‌ای ابداع شده است که علاوه‌بر وزن کردن مواد داخل آشپزخانه از کاربردهای دیگری نیز برخوردار است. به گزارش خبرگزاری مهر، این ترازوی هوشمند که «Drop Kitchen Scale» نام دارد، تنها یک ترازو نیست و می‌تواند قیمت محصولاتی را که با آن وزن می‌شوند را به کاربر خود طبق قیمت گذاری‌های انجام شده، بدهد. همچنین این ترازوی هوشمند دارای یک نرم‌افزار است که حاوی کتاب آشپزی است و به وسیله موبایل با توجه به موادی که وزن آنها گرفته می‌شود، دستور پخت غذای مرتبط را به کاربر می‌دهد. آشپزی با بهره بردن از این ترازوی هوشمند بسیار دلپذیر خواهد بود و به‌طرز قابل‌توجهی در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

  • مسعود خوانساری
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

    اقتصاد ایران امروز در لبه‌ای باریک میان خوش‌بینی و تردید حرکت می‌کند. از سویی اجرای برجام نشانه‌ای قوی برای بهبود آینده اقتصاد کشور است و از طرف دیگر آمارهایی در مورد رشد منفی شاخص صنعتی و کاهش قدرت خرید مردم منتشر شده که نشان از استمرار رکود در فصل سوم سال دارد. امروز بخش‌خصوصی تصویری از آینده را در مقابل خود می‌بیند که هرچند اجرای برجام و به‌کارگیری تدبیرهایی تازه و کارآمد، می‌‌تواند افق‌های روشن را پیش روی اقتصاد کشور قرار دهد، اما واقع‌بینی در تمشیت امر اقتصاد، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رکن اجرای برجام است.

  • محققان برای نخستین بار مفهوم تحریک احساسات، با تحریک اعصاب کف دست را به واقعیت تبدیل کردند تا به فناوری تلویزیون‏های 9 بعدی هوشمند دست یابند. به گزارش «ایسنا»، محققان در انگلستان، با ساخت دستگاه شلیک پالس‏های هوا به کف‌دست‏ها در حین تماشای تلویزیون موفق به تحریک و کنترل احساسات افراد شدند.

    این فناوری بر اساس مطالعات گذشته در زمینه القای احساسات با تحریک لامسه یا تحریک نقاط مخصوصی از دست ساخته شده است. محققان معتقدند که با این فناوری می‏توان احساسات افراد را مطابق با صحنه مورد نمایش تحریک کرد.

  • اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری ضوابط پرداخت پاداش پایان سال (عیدی) سال ۱۳۹۴ به کارکنان دولت را ابلاغ کرد. براساس این مصوبه شرکت‌های دولتی موظف شدند از پرداخت هر مبلغی تحت عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه، علاوه بر مبلغ ۶۸۸ هزار تومان به مدیران و اعضای هیات‌مدیره خودداری کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، هیات وزیران قانون نحوه پرداخت عیدی به کارکنان دولت را به شرح ذیل تصویب کرد:

    1- دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون محاسبات عمومی کشور، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول قوانین خاص مجازند به کارمندان خود (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و…