شماره روزنامه ۶۰۴۱
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: در راستای تامین نیاز بازار مصرف، برندهای جدید شرکت وارد بازار خواهند شد. معصوم نجفیان با تاکید بر اینکه تولید نکردن و روی آوری به واردات سیگار یا قاچاق آن به داخل کشور، ابزار مناسبی برای رسیدن به کاهش مصرف نیست و فقط اشتغال بیش از 70 هزار نفر در صنعت دخانیات را از بین خواهد برد، افزود: تلاش تمام مدیران شرکت دخانیات تولید در راستای صادرات است؛ اما باید با توجه به وظایف تعریف شده؛ برای این صنعت نیاز داخل نیز تامین شود. بر این اساس، هرگونه کوتاهی و تاخیر در تولید و تامین نیاز داخل از سوی شرکت باعث جایگزینی سیگار قاچاق به جای محصولات دخانی تولید داخل خواهد شد.

  • خبر آنلاین- جیم دوبویس، مدیر ارشد فناوری اطلاعات مایکروسافت، شد. وی که قایم مقام مایکروسافت نیز هست، پیش از این حدود 6 ماه به طور موقت در این سمت بود که حالا مسوولیت اداره فناوری اطلاعات، طیف‌های گسترده‌ای از طرح‌های آی‌تی و بخش‌های مرتبط با کارمندان شرکت و مشتریان پایه را رسما مدیریت خواهد کرد. مایکروسافت در خصوص وی گفته است که او مدیر ارشد و منحصر به‌فردی است که به جنبه‌های نو و ابداعانه آی‌تی خوب توجه کرده و در تعیین استراتژی‌های فناوری اطلاعات تبحر خاصی دارد. کارها و پروژه‌های بزرگ را تحت سمت قایم‌مقام شرکت انجام داده و براساس زیرساخت‌های مایکروسافت برنامه‌های کاربردی مناسبی را تعیین و پیش برده است.
  • گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل بانک رفاه کارگران در راس هیاتی، ۲۷ آذر ماه سال‌جاری از اداره امور شعب و تمامی شعب این بانک در استان زنجان بازدید کرد. به گزارش بانک رفاه کارگران، محمد رضا نظری در این سفر یک روزه ضمن بازدید از اداره و شعب زیر مجموعه این استان، از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات موجود قرار گرفت. وی در بازدید از شعب سعدی، صفا، خرمشهر و واحد خدمات ویژه زنجان ضمن بررسی وضعیت عملکرد شعب در حوزه‌های منابع، مصارف، مطالبات و بانکداری الکترونیک، بر مسایلی همچون نظم و انضباط کاری، وصول مطالبات وتکریم شایسته ارباب رجوع تاکید کرد.

  • گروه خبر- نماینده مریوان در مجلس خطاب به رییس‌جمهوری گفت: «از عدالت اجتماعی‌تان تاکنون کشته شدن شهروندان کرد نصیب ما شده‌است. » امید کریمیان در نطق میان دستور دیروز خود در صحن علنی مجلس که «ایسنا» آن را منتشر کرده است از حسن روحانی خواست «به وعده‌هایش در قبال مردم کردستان عمل کند» زیرا به گفته او، بار دیگر «گذر» رییس‌جمهوری به کردستان خواهد افتاد. او همچنین از روحانی خواست که « هیاتی به منطقه جهت بررسی موضوع کشته شدن کردها اعزام کند. » نماینده سنندج و مریوان از تریبون مجلس اعلام نکرد که منظور او دقیقا چه اتفاقی است؛ اما به نظر می‌رسد اشاره او به تیراندازی به برخی از قاچاقچیان کالا در مرز غربی ایران است.

  • گروه بین‌الملل- هزینه مصرف‌کننده در آمریکا در ماه نوامبر بیشترین افزایش را طی پنج ماه گذشته ثبت کرد. این مساله موجب تقویت اقتصاد آمریکا در پایان سال 2013 می‌شود. به گزارش بلومبرگ، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد خرید پس از افزایش 4/0 درصدی در ماه اکتبر، در ماه نوامبر 5/0 درصد رشد کرده است. آمار دیگری نیز نشان داد اعتماد مصرف‌‌کنندگان در ماه دسامبر به بالاترین سطح پنج ماهه رسیده است. افزایش ارزش سهام و رشد قیمت مسکن موجب بهبود وضعیت مالی آمریکایی‌های دارای درآمد بالا شده و این مساله به نوبه خود خرده‌فروشان را منتفع کرده است.

  • دنیای‌اقتصاد- این روزها لپ‌تاپ و تبلت‌های هیبریدی پدیده‌های جدید بازار محصولات دیجیتال شخصی هستند که مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند. این دستگاه‌های محبوب با نمایش‌گرهای چرخان و لمسی در حال حاضر سهم قابل توجهی از بازار کامپیوترهای شخصی را به خودشان اختصاص داده‌اند و بازار پررونق و رو به رشدی دارند. رقابت شدید هم بین تولیدکنندگان این محصولات وجود دارد. به همین دلیل در بازار این کالا هر روز شاهد عرضه محصولی جدیدتر با قابلیت‌های کاربردی بهتر هستیم. یکی از برندهای عرضه‌کننده این دستگاه‌های هیبریدی لنوو است.
  • گروه بنگاه‌ها- به‌منظور فراهم کردن توسعه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، این بانک و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. دکتر خسرو شاهوردی هدف از انعقاد این تفاهم را سرعت بخشیدن به رشد و توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و همچنین سهولت در ارایه تسهیلات بانکی به این صنایع اعلام کرد. وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، تمام یا بخشی از کسری وثیقه تسهیلات اعطایی این بانک به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع کوچک برای احداث، توسعه، بهسازی و نوسازی و تجهیز صنایع، سرمایه درگردش، خرید فناوری و دانش فنی توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تامین خواهد شد.

  • گروه خبر- معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور گفت: دولت همه بدهی خود را به بخش خصوصی و تعاونی که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است، در سال آینده پرداخت خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت در یکصد و بیستمین جلسه نهاد تعامل انجمن‌های ساخت با بخش غیردولتی گفت: در لایحه بودجه سال آینده 16 هزار میلیارد تومان برای این منظور پیش‌بینی شده است که در قالب اوراق خزانه اسلامی و اوراق مشارکت صرف پرداخت اصل و سود بدهکاری دولت به بخش غیردولتی می‌شود.

    وی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده 37 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی پیش‌بینی شده است که به این میزان باید 55 میلیارد دلار به صورت منابع ارزی نیز اضافه شود.

  • گروه بین‌الملل- عربستان سعودی با وجود تلاش برای متنوع کردن اقتصاد و اشتغالزایی برای شهروندانش، روند افزایش هزینه برنامه‌ریزی شده در بودجه سال 2014 را کند کرد. به گزارش «ایسنا»، وزارت دارایی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد هزینه برنامه‌ریزی شده برای سال آینده در مقایسه با بودجه سال جاری، 3/4 درصد افزایش خواهد داشت و به 855 میلیارد ریال سعودی (228 میلیارد دلار) می‌رسد. دولت این کشور درآمد 855 میلیارد ریالی را برای سال 2014 پیش‌بینی کرده است.

    طبق آمار وزارت دارایی عربستان، این کشور در سال 2013 با قیمت بالای 100 دلار در هر بشکه نفت، 13/1 تریلیون ریال درآمد داشت.

  • دنیای‌اقتصاد- این روزها تب تولید تبلت‌های ارزان قیمت آنقدر همه‌گیر شده است که تولیدکنندگانی که شاید تاکنون کمتر نامی از آنها در تولید کالاهای آی‌تی و دیجیتال به گوش رسیده باشد، به این حوزه روی آورده‌اند. یکی از این برندها HAIER است. این برند با عرضه تبلت Pad 712 به جرگه تولیدکنندگان تبلت پیوسته‌ است. تبلت تولیدی این برند یک نمونه آندرویدی است که به پردازنده Dual Core Cortex-A9 CPU 1. 5GHz و حافظه داخلی هشت گیگابایتی مجهز است. صفحه نمایش این تبلت هم هفت اینچ از نوع صفحات نمایش خازنی و مالتی تاچ از نوع IPS LCDاست که قابلیت دریافت چندین لمس به صورت همزمان را دارد.