شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • خاورمیانه روز سه‌شنبه به عزای عروسش نشست. 2هزار و 750 تن نیترات آمونیوم که از سال 2013 در بندر بیروت انبار شده بود، بر اثر یک جرقه مثل یک بمب اتم عمل کرد و نیمی از این شهر را به تلی از خاکستر تبدیل کرد. این انفجار پس از انفجارهای هیروشیما و ناکازاکی سومین انفجار بزرگ دنیا محسوب می‌شود. وسعت خسارات به حدی است که گفته می‌شود حدود 300هزار نفر در پایتخت لبنان آواره شده‌اند و خانه و کاشانه‌ خود را از دست داده‌اند. سیلوهای غلات و کالاهای استراتژیک نیز در این بخش قرار داشتند که به نظر می‌رسد دود شده و به هوا رفته باشند؛ به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود این کشور ظرف هفته‌های آینده با یک بحران تمام‌عیار در حوزه‌های غذایی و اقتصادی مواجه شود که سرانجام دامان دولت حسن دیاب را خواهد گرفت.
  • مترجم: رویا مرسلی
    حتی قبل از کووید-19 نیز بسیاری از افراد از منزل کار می‌کردند، ما در بحبوحه یک انقلاب بودیم. تکنولوژی به طور رادیکال نحوه مدیریت کار و زندگی‌مان را تغییر داده است. خدمات و اطلاعات 24 ساعته و 7 روز هفته در دسترس هستند و می‌توانیم به آسانی با هر کسی، در هر زمان و در هر کجای کره خاکی ارتباط برقرار کنیم.
  • مسابقات هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر باشگاه‌های کشور از امشب با برگزاری دو بازی شهرخودرو- استقلال در مشهد و سپاهان- نساجی در اصفهان آغاز خواهد شد. هر دو بازی هم اهمیت بسیار زیادی برای تیم‌های مدعی کسب سهمیه آسیایی دارد. در مسیر پر پیچ و خم رقابت، استقلال فعلا از مدعیان جلو افتاده و دیدارش با شهرخودرو، آخرین مصاف مستقیم با تیم‌های بزرگ خواهد بود. اگر استقلال این بازی را ببرد، گام بسیار بلندی به سمت نایب‌قهرمانی و صعود به فصل آتی لیگ قهرمانان برداشته است. سپاهان هم که این اواخر امتیازات زیادی را از دست داده، چاره‌ای جز پیروزی بر شاگردان سختکوش محمود فکری ندارد. درحال‌حاضر استقلال با 48 امتیاز در رده دوم، بالاتر از تراکتور 46 امتیازی، سپاهان 45 امتیازی، شهرخودروی 44 امتیازی و فولاد 43 امتیازی قرار گرفته است.
  • عصر سه‌شنبه در ابعادی وسیع شایعه شد یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس بازداشت شده است. روابط‌عمومی باشگاه البته این خبر را تکذیب کرد، اما ساعاتی بعد وزارت ورزش و جوانان با انتشار اطلاعیه‌ای به تایید موضوع پرداخت. در بخشی از این اطلاعیه آمده بود: «در راستای مبارزه با فساد در ورزش با پیگیری‌های این وزارتخانه و اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات، یکی از مدیران میانی یک باشگاه ورزشی پایتخت با حکم مقامات قضایی بازداشت شد.
  • مهدی طارمی و سردار آزمون، زوج خط حمله تیم‌ملی کشورمان امسال در لیگ‌های پرتغال و روسیه در صدر جدول بهترین گلزنان قرار گرفتند و طبیعتا اخبار زیادی در مورد آنها وجود دارد. طارمی در ریوآوه توپ می‌زند و حالا بزرگ‌ترین باشگاه‌های پرتغال را خواهان خود می‌بیند. سردار آزمون هم با زنیت قهرمان روسیه شده و شرایطی مشابه دارد. در این میان نکته جالب به قیمت‌های چشمگیری مربوط می‌شود که روی این دو بازیکن گذاشته شده است.
  • فرداشب در ورزشگاه آزادی جام قهرمانی مسابقات لیگ نوزدهم حرفه‌ای به پرسپولیس تقدیم خواهد شد. این چهارمین قهرمانی پیاپی سرخپوشان، ششمین قهرمانی آنها در لیگ برتر و سیزدهمین قهرمانی‌شان در تاریخ مسابقات سراسری فوتبال ایران است. مراسم اهدای جام طبیعتا بدون حضور تماشاگران و در فضایی منحصربه‌فرد و عجیب برگزار خواهد شد؛ اما خب چاره‌ای هم نیست و این چند وقت تمام جشن‌های قهرمانی در همین فضای ساکت و آرام برگزار شده است.
  • کرونای لعنتی حساب و کتاب کل دنیا را به هم زده و همه چیز را به شکل عجیب و غریبی درآورده است. سایه ویروس منحوس، روی ورزش هم سنگینی می‌کند. خیلی از رشته‌ها در این مدت تعطیل شدند و برخی دیگر هم بدون حضور تماشاگران و با تدابیر متعدد امکان ادامه فعالیت پیدا کردند. این یکی اما نوبر است؛ برگزاری مسابقات تکواندو در کره‌جنوبی با ماسک! کره‎‌جنوبی قطب تکواندوی دنیا است و نمی‌تواند از این رشته ورزشی چشم‌پوشی کند. مسابقاتی که تصویرش را می‌بینید، بین سه هزار نفر در سطح مدارس برگزار شده و البته حتی خانواده بازیکنان هم حق حضور در ورزشگاه را نداشتند.
  • عبدالرضا امیراحمدی در تمام 22 سالی که به قول خودش کارمند رسمی صداوسیما است و روی آنتن تلویزیون اجراهای مفصل و طولانی داشته، هرگز به اندازه یک هفته اخیر دیده نشده و مورد توجه قرار نگرفته است. این توجه اما برای مجری برنامه «صبح به خیر ایران» جنبه‌های چندان مثبتی نداشته است. بعد از قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس در لیگ نوزدهم، امیراحمدی روی آنتن زنده کنایه‌ای بسیار عجیب به سرخپوشان زد و مدعی شد این قهرمانی با حمایت وزارت ورزش اتفاق افتاده است. طبیعی بود که جار و جنجال شود.
  • مربی پرسپولیس به احتمال زیاد این تیم را به مقصد تیم‌ملی فوتبال ایران ترک خواهد کرد. قرارداد کریم باقری با فدراسیون فوتبال به زودی آماده می‌شود تا او با امضای آن رسما به کادر فنی تیم‌ملی اضافه شود. ‌آنچه مشخص است خود کریم باقری تمایل دارد برای کسب تجارب جدید به کادر فنی تیم‌ملی اضافه شود و به نوعی به‌ دوران پرافتخار خود در کادرفنی پرسپولیس پایان دهد. موضوعی که هواداران پرسپولیس به‌شدت با آن مخالف هستند. حالا در جدیدترین اقدام کریم باقری بازیکنان و مربیان پرسپولیس را در صفحه اینستاگرامش آنفالو کرد تا خیلی‌ها این موضوع را به جدایی این مربی از جمع سرخپوشان و حضورش در تیم‌ملی ربط دهند.
  • با اعلام مدیرعامل باشگاه استقلال مالکیت قطعی ورزشگاه مرغوب‌کار به آنها رسید تا با افزایش دارایی شرایط فروش سهام آنها در بورس آسان‌تر شود. حالا یک ورزشگاه هم به‌صورت مشروط به باشگاه پرسپولیس واگذار شده است. با تصویب وزیران عضو کمیسیون لوایح، مالکیت مجموعه ورزشی شهدای گمنام به باشگاه پرسپولیس واگذارشد. البته طبق بند سه همین مصوبه اعلام شده در صورتی که سهام شرکت پرسپولیس ظرف مدت یک سال آینده در بورس عرضه نشود این واگذاری لغو می‌شود که نشان از واگذاری مشروط مجموعه ورزشی شهدای گمنام به سرخپوشان پایتخت دارد.