شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • در مجمع فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت بورس کالای ایران افزایش ۳۴ درصدی سرمایه شرکت از ۱۸۶ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها به تصویب رسید.حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالای ایران در مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده که با حضور سهامداران این شرکت در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به 29 اسفند 98 از برنامه‌های سال جاری خبر داد. وی بر تمرکز ویژه این بورس بر توسعه ابزارهای مالی جدید خبر داد و افزود: بورس کالا در تلاش است تا به بزرگ‌ترین بازار کالایی متشکل منطقه و مرجع پایدار قیمت کالاها و اوراق بهادار مبتنی بر کالا که در تولید آنها دارای مزیت هستیم، تبدیل شود.وی تصریح کرد: بورس کالای ایران با توجه به شعار سال رونق…
  • در دومین روز معاملاتی در بازار آهن، شمش فولاد ازسوی برخی از خصوصی‌ها از جمله اصفهان‌در و کیمیا با افزایش نرخ 100 و 10 تومانی در هر کیلو روبه‌رو شد.در این روز، شمش فولاد بریس نیز به نرخ هر کیلو 6 هزارو 810 تومان پیشنهاد شد.
  • تکانه‌های افزایشی قیمت برای زعفران بورس کالا در روزهای اخیر به وضوح نمایان است، درحالی که تقاضای صادراتی و داخلی آن تغییر چندانی نداشته و از کانال حجم معاملات در بورس کالا تغییرات محسوسی مشاهده نمی‌شود. «دنیای اقتصاد»در گفت‌وگو با شاهین کرمی، کارشناس بازار آتی زعفران در بورس کالا وضعیت بازار این محصول را مورد بررسی قرار داده است.
  • درآمد کمپانی‌های پخش آنلاین جهان با استقبال عمومی مردم در دوران کرونا، رشد تصاعدی داشته است و رشد سودهای میلیارد دلاری را تجربه کرده؛ برای مثال کمپانی نت‌فلیکس در همین زمان کرونا به آستانه سود 6 میلیارد دلاری رسیده است. در ایران نیز شبکه نمایش خانگی و وی‌او‌دی‌ها با توسعه بازار و افزایش توجه عمومی روبه‌رو شدند و درآمدهایشان رشد قابل توجهی پیدا کرد. اما این دو اتفاق مشابه، دو سرنوشت غیرمشابه را پیش رو دارند. کمپانی‌های بزرگ خارجی به فکر توسعه زیرساخت‌های فنی و افزایش محصولات هستند تا بازار جهانی را در سیطره خود درآورند درحالی‌که وی‌او‌دی‌ها و شرکت‌های فعال در شبکه پخش خانگی ایران طبق گزارش برخی رسانه‌ها احتمالا قرار است به‌زودی تحت مدیریت صداوسیما قرار بگیرند و با نظارت این مجموعه به فعالیت خود ادامه دهند.…
  • طاهره خاتون میرزایی همسر داریوش اسدزاده، از پلمب خانه این بازیگر یک سال پس از مرگ او خبر داد.
  • حزب دموکرات اورنج کانتی با تصویب یک قطعنامه اضطراری از شورای شهر اورنج کانتی خواست تا نام فرودگاه جان وین را تغییر دهند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، در این قطعنامه اظهارات نژادپرستانه جان وین محکوم شده و از این سخنان به‌عنوان فوق‌العاده سفید و ضدبومی یاد شده است. این سخنان اشاره به مصاحبه‌ای در سال ۱۹۷۱ دارد که در آن بازیگر محبوب آمریکایی‌ها تاکید دارد به برتری سفیدپوستان باور دارد و از اینکه ۵ تا ۱۰ نسل پیش از این، سیاه‌پوستان برده بودند، احساس گناه نمی‌کند.
  • رضا رویگری با لحنی آمیخته به طنز اما تلخ درباره اوضاع این روزهایش می‌گوید: من بعضی وقت‌ها از کرونا خواهش می‌کنم تشریف بیاورند منزل ما... واقعا خسته شدم، زیاد هم از کرونا نمی‌ترسم. ما زندگی نمی‌کنیم. یک هنرمند به چه چیزی زنده است؟ به اینکه کار بکند و از کاری که می‌کند لذت ببرد. به گزارش «ایسنا» این بازیگر افزود: نمی‌شود که بازیگر و عوامل کار کنند و مزایای مالی‌اش به شخص دیگری برسد.
  • امروز سالروز تولد همایون خرم، آهنگساز برجسته ایرانی است. هنرمندی که در دوران زندگی‌اش آهنگ‌هایی ساخت که بسیاری از آنها به ‌خاطره جمعی مردم بدل شده است. یکی از مشهورترین آهنگ‌هایش قطعه «تو ای پری کجایی» بود که اولین بار اوایل دهه 50 با صدای حسین قوامی و شعر هوشنگ ابتهاج از رادیو پخش شد. چند سال پیش ابوالحسن مختاباد، روزنامه‌نگار و پژوهشگر موسیقی با همایون خرم مصاحبه‌ای کرده بود درباره چگونگی ساخت این قطعه. آن مصاحبه شاید دقیق‌ترین روایت درباره این اثر ماندگار است. در حالی که در کتاب «غوغای ستارگان» که خاطرات این استاد برجسته را در برمی‌گیرد هم درباره این قطعه خیلی گذرا و پراکنده صحبت شده است. آنچه می‌خوانید مصاحبه ابوالحسن مختاباد با استاد خرم است.