شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آرشیو اخبار : پربازدیدهای این شماره

  • صدها تن از معترضان در بارسلون در اعتراض به سفر فیلیپه ششم به منطقه کاتالونیا که تلاش برای جدایی آن در سال ۲۰۱۷ ناکام ماند، به خیابان‌ها آمدند. فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا چهره‌ای نامحبوب در کاتالونیا شده است. او در اوج بحران جدایی‌طلبی کاتالونیا در امور سیاسی مداخله کرد و رهبران حامی استقلال را «بی‌مسوولیت و غیردموکراتیک» خواند. فیلیپه ششم یکشنبه به بارسلون، مرکز کاتالونیا رفت تا میزبان ضیافت شام جلسه مرتبط با صنعت تلفن همراه باشد. جدایی‌طلبان کاتالونیا تصاویر پادشاه را به آتش کشیدند و جاده‌ها را بستند. معترضان بنرهایی با شعار «سرکوب بس است» و «خاندان فاسد بوربن» که اشاره‌ای به نام خاندان سلطنتی اسپانیا بود، در دست داشتند. برخی از معترضان در نزدیکی محل برگزاری ضیافت به سمت نیروهای پلیس تخم‌مرغ پرتاب کردند.‌…
  • وزارت‌خارجه ویتنام اعلام کرد، دونالد ترامپ عصر امروز (سه‌شنبه) پیش از دومین نشست با رهبر کره‌شمالی وارد ‌هانوی می‌شود. قرار است دومین نشست مشترک آمریکا و کره‌شمالی با حضور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی، در روزهای ۲۷ و ۲۸ فوریه (8 و 9 اسفند) در ‌هانوی، پایتخت ویتنام، برگزار ‌شود. به همین منظور، رهبر کره‌شمالی به همراه خواهرش کیم یو جونگ سوار بر قطار شخصی‌اش به ویتنام رفته است.
  • نخست‌وزیر انگلیس اظهار کرد، می‌خواهد تلاش خود را به‌عنوان نخست‌وزیر ادامه دهد و هنوز کارهای زیادی وجود دارند که باید در راستای تعهداتش انجام دهد. ترزا می دسامبر سال گذشته به محافظه‌کاران کشورش گفت: در انتخابات بعدی در کنار حزبش نخواهد بود. او این بیانات را پیش از برگزاری رای‌گیری عدم اعتمادی که با شکست مواجه شد بیان کرد تا نگرانی قانون‌گذاران حزب خود را کاهش دهد.
  • دخالت‌های رئیس‌جمهور آمریکا در بازار نفت بار دیگر قیمت‌ها را در مسیر کاهشی قرار داد. روز گذشته بعد از ماه‌ها مجددا دونالد ترامپ، اوپک را مورد خطاب قرار داد و از بالا رفتن قیمت نفت در بازارهای جهانی ابراز نارضایتی کرد. ترامپ در توییتر خود نوشت: «‌قیمت نفت خیلى بالا رفته است. اوپک لطفا راحت باش و موضوع را آسان بگیر. دنیا نمی‌تواند افزایش قیمت بی‌اساس (نفت) را بپذیرد.»
  • اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با توجه به برخی اظهارنظرها پیرامون مسائل مرتبط با راهبردهای ملی بازاریابی و فروش نفت ایران در شرایط تحریم برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد: اکنون وقت تسویه حساب‌های سیاسی نیست. در توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت آمده است: وزیر محترم نفت در نشست غیر علنی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۷ بهمن‌ماه امسال، ضمن تبیین شرایط رخ داده در حوزه تحریم‌های نفتی؛ راه‌ها و راهبردهای مقابله با تحریم‌ها را در حد امکان توضیح داده است.
  • مدیر پروژه حفاری ۲۲ حلقه چاه در فاز ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران از تحقق یکصد هزار متر حفاری در اجرای این پروژه خبر داد. به گزارش شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا شفیعی‌مکوند گفت: عملیات حفاری این چاه‌ها به‌طور کامل پایان یافته است و در مجموع ۱۴ حلقه چاه روی دو سکو A و C تکمیل، نهایی و تحویل کارفرما شد.
  • مشاور سابق کاخ سفید پیش‌بینی‌کرد که در سال جاری میلادی، به دلیل تحقیقاتی که درباره دونالد ترامپ درحال انجام است، «سیاست آمریکا با بیشترین انتقادات از زمان جنگ داخلی» در این کشور روبه‌رو خواهد شد.
  • شهردار تهران قصد دارد دو نارسایی شهر را با یک اقدام درمان کند. پیروز حناچی گفت: رنگ‌درمانی نسخه‌ای است که از آن می‌توان به‌عنوان طب‌سوزنی یاد کرد. به این معنی که با وجود ایجاد یک طرح و رنگ در یک بستر محدود، اثرگذاری آن به محدوده‌ای وسیع و بزرگ‌تر خواهد رسید. مطابق پژوهشی در شهرداری، 5 نوع بحران رنگی فضاهای شهری ناشی از اعمال سلیقه مدیران به جای قواعد رنگ‌آمیزی، «افسردگی و عصبانیت تهرانی‌ها» را تشدید کرده است. زیباسازی شهر با رنگ‌آمیزی سنجیده،‌ محرک سرمایه‌گذاری است.
  • نمایندگان مجلس سازمان اداری و استخدامی دولت را مکلف به تدوین دستورالعمل شرایط احراز سمت‌های مدیریتی در شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت کردند. به گزارش «ایبِنا» نمایندگان در نشست علنی صبح دوشنبه، ۶ اسفند مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با اصلاحاتی جزء (۲) بند الحاقی (۵) تبصره (۲) ماده واحده این لایحه را به تصویب رساندند. بر اساس این بند به منظور تقویت نظام مدیریت، سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، در چارچوب قوانین برنامه دستورالعمل شرایط احراز سمت‌های مدیریتی تمامی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌ها و افرادی را که به نمایندگی صاحب سهم در شرکت‌ها…
  • قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اعلام کرد: تا ۲ سال آینده طرح مسکن مهر در تمامی استان‌های کشور به پایان می‌رسد.